12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Geen service en toch weer wel

Mijn iPhone geeft toch soms rare meldingen: staat er ‘geen service’ maar er komt toch email binnen!

Kennelijk slaat de ‘signaalsterkte’ alleen op de voice verbinding? Maar dat is toch precies dezelfde connectie.

HE

Inactief
    Anoniem

misschien via wi-fi verbinding?
    Als dat niet aan staat is het wel vreemd.

Bijdrager
    puntKoen

Spraak en data kan allebei over zowel HSDPA (UMTS) of GSM (bij data is dat dan GPRS). Dat is dus inderdaad dezelfde verbinding. Ik heb het ook wel eens, als je bijvoorbeeld uit vliegtuigmodus komt, dat het even duurt voordat het icoontje is bijgewerkt maar dat ik al wel verbinding heb.

Bijdrager
    TypeWriter

Nee, geen Wifi.

Het signaal is zo te zien zwak (wat vreemd is want ik zit in rotterdam Alexander dus daar mag je wel een goede dekking verwachten. Niet dus.). De indicator geeft meestal 1 ‘balkje’ aan ( de kleinste), maar springt van tijd tot tijd naar maximum en dan weer terug. Hij geeft wel altijd 3G aan als ie bereik heeft.

Maar soms heeft ie dus geen bereik (geen service) maar ontvangt ie net zo goed email! Of misschien is het een soort knipperlicht verbinding. Email heb je natuurlijk niet veel bandbreedte voor nodig.

Inactief
    Anoniem

Bij wegvallen 3G schakelt Iphone over naar GPRS. Je kan dan even geen service in beeld zien. Maar dat is maar heel even. Misschien dat door een bugje de tekst in beeld blijft staan terwijl er wel verbinding is.
    Belangrijk is wel dat je update naar 2.0.2 gedaan hebt. Daar zijn bugs in de communicatie verholpen.

Bijdrager
    puccini
    ”wil51″

Belangrijk is wel dat je update naar 2.0.2 gedaan hebt. Daar zijn bugs in de communicatie verholpen.

Daar is niet iedereen het over eens (en ik ook niet)

Moderator
    Night

Dat ligt aan de hoeveelheid gebruikers die die update geïnstalleerd hebben;)

Inactief
    Anoniem
    ”Night”

Dat ligt aan de hoeveelheid gebruikers die die update geïnstalleerd hebben;)

precies, de gene die niet updaten veroorzaken storingen op het 3G netwerk volgens Apple en ATT de Amerikaanse provider.

Bijdrager
    puccini

Leuke smoes allemaal, maar ik geloof er niets van.
    Ik denk dat ze (apple) het zelf nog niet weet.
    Overigens hoor ik van T-Mobile helemaal niets betreffende het updaten, het is m.i. hier
    in Nederland gewoon een T-Mobile probleem.

Inactief
    Anoniem

Denk dat het een combinatie Iphone en T-Mobile is.
    Krijg net een telefoontje van T-Mobile dat mijn contract niet ontbonden wordt. Ik heb op mijn werkadres geen bereik. Ze gaan uit van je woonadres, waar ik wel bereik heb. Dus dat ik 5 dagen per week de IPhone niet kan gebruiken is geen argument voor ontbinden contract.
    Orange heeft wel bereik, maar men kan niet aangeven of de bewuste mast die bereik geeft ook gekoppeld gaat worden aan T-Mobile. T-Mobile gaat namelijk niet alle masten van Orange gebruiken.

Ondanks dat T-Mobile aangeeft dat het alleen maar beter zal worden, heb ik er geen vertrouwen in.

Bijdrager
    puccini

Mijn contract heb ik laten ontbinden, bij mij was het net andersom, thuis niet eens normaal GSM en op de werkplek soms G3.
    Hoe erg ik het ook vind dan maar geen iPhone, en wacht dan wel op de volgende generatie.
    Het is inderdaad een Apple/Provider probleem, en als ik het zo lees heeft die laatste update (2.0.2) ook niet veel gedaan, merendeel van de bezitters heeft geen positieve veranderingen ondervonden.

Bijdrager
    HenkGreven

Hier in huis (Veendam) heb ik af en toe totaal geen bereik (geen service) en dan, als ik op zolder zit, weer bijna volledig. De update naar 2.02 heeft totaal niets geholpen. Trouwens een kennis heeft zonder noemenswaardige problemen zijn abonnement opgezegd bij BelCompany. Hij had de iPhone voor zakelijk gebruik gekocht en had in huis totaal geen dekking. Met deze reden is hij naar de winkel gegaan en stond 5 minuten later weer buiten, zonder iPhone en abonnement.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.