11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Geen schijven in oude G3?

Hallo,

Ik had hier een G3 met Systeem 9.2.. en hier probeerde ik OS X op te zetten.
    Dit is niet helemaal goed gegaan. (Met de Panther instalatie crashte de installer steeds) Toen probeerde ik 10.2 en deze installeerde wel.
    Ik herstarte, maar toen bleek hij niet meer op te willen starten (ook niet in OS 9.2)
    De hele schijf moest gewist worden en ik heb systeem 8.1 erop gezet (8.5 wil hij ook niet instaleren):?

Wat ik nu heb is dat mijn G3 helemaal geen schijven meer ziet…
    Zie hier een plaatje van het systeem profiel.. :
    (Ik weet niet of het plaatje het doet, IE 4 wilem niet openen:P )

http://home.wanadoo.nl/dennisoftware/temp/geenhd.jpg

Weet iemand hoe ik weer gewoon 9.2 kan draaien en hoe hij de schijven weer kan zien?

Groeten Dennis

Bijdrager
    japser909

kan je hem in een andere computer hangen ? zelfs een pc kan dat netjes opschonen… al tools erop los gelaten btw ? :oops:

Bijdrager
    macpro

Het plaatje is volledig wit. Niets op te zien.
    Heb je het disk utility van OS 8.5 al geprobeerd om daarmee de schijven te formatteren?

Bijdrager
    Liam

Op de zaak heb ik tussen al het PC-geweld een oude Beige G3 ‘staande’ weten te houden met 10.2
    Alles wat niet origineel was (zelfs extra geheugen) moest er uit voor de installatie, pas toen lukte het. Bijna alles kon er daarna weer gewoon in, alleen een Adaptec 2940 uw-scsi kaart werd niet meer ondersteund.

Succes.

Bijdrager
    Mr. Mac

Ik had laatst een soort gelijk probleem.
    Ik heb toen met de hulp van de forum leden uiteraard mijn geheugen ook gewist.
    hier is een maniertje voor, ff zoeken ik weet het niet precies meer, iets met appeltje+P+R en nog iets.
    Ik zoek het nog even op

Bijdrager
    Mr. Mac

Kijk hier eens, mij heeft het geholpen.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16659&highlight=
    :finderoud:

Bijdrager
    angorawol
    ”Mr.

Ik had laatst een soort gelijk probleem.
    Ik heb toen met de hulp van de forum leden uiteraard mijn geheugen ook gewist.
    hier is een maniertje voor, ff zoeken ik weet het niet precies meer, iets met appeltje+P+R en nog iets.
    Ik zoek het nog even op

Is dit niet shift – appeltje – p – r, dan start hij op met een boing, en dat vijf keer laten overgaan.
    (Pram zappen heet dat, ofwel alles terug naar fabrieksinstellingen terugzetten)

Bijdrager
    Mr. Mac

Ik deed appeltje+alt+P+R.
    Inderdaad precies wat je zegt, pram zappen.

Bijdrager
    macpro
    ”angorawol”

Is dit niet shift – appeltje – p – r, dan start hij op met een boing, en dat vijf keer laten overgaan.
    (Pram zappen heet dat, ofwel alles terug naar fabrieksinstellingen terugzetten)

Drie keer is voor PRAM zappen voldoende.
    Bij vijf keer krijg je kramp in je vingers. :P

Bijdrager
    drscsi

Geef even wat meer info, Dennis. OsX moet op elke G3 gewoon kunnen.
    Pas nog op een Powerbook G3 (door Apple niet ondersteund) geïnstalleerd.
    Dus vertel meer, er is vast wel uit te komen.

Bijdrager
    dennis

Het probleem is opgelost door het PRAM te zappen!

Thnx iedereen, Dennis

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.