6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    WimHendrikMarcSteynen

Geen scherm update

Sinds catalina heb ik een vervelend video probleem. Als ik een venster versleep zie je een soort ghosting, je ziet meerdere randen vd vensters en het beeld wordt niet scherp; Totdat ik met de muis elders klik. Dan is dadelijk alles ok. Hierdoor kan ik ook geen screenshot maken.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maak een schermafbeelding met ⇧⌘3, dat pakt je hele scherm en zet het als een afbeeldingsbestand op je bureaublad. Je kunt dan bijvoorbeeld zien of het effect ook in die afbeelding staat, wat wellicht richting een oplossing zou kunnen wijzen.

Bijdrager
    WimHendrikMarcSteynen

Dag Jakko, nee ook dat is voldoende voor een refresh. Het treedt trouwens enkel op in de finder heb ik het idee. In Chrome bv niet.

Inactief
    Anoniem

Welke Mac?

Bijdrager
    WimHendrikMarcSteynen

Bijdrager
    McPim

WimHendrikMarcSteynen op 10 november 2019 om 19:39
    Het treedt trouwens enkel op in de finder heb ik het idee. In Chrome bv niet.

Dat is gek en bij mijn weten geen bekende Catalina bug. Gebruik je extensies of tooltjes die met de Finder te maken hebben? Ik begrijp trouwens niet waarom je zegt ‘..heb ik het idee’, je ziet het wel of niet toch? Misschien kun je ter verduidelijking een foto of kort filmpje met je telefoon maken en dat hier plaatsen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.