11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Geen Safari, Software-update en iTunes Music…..OPGELOST!

Met het aan de praat krijgen van de verbinding met mijn Exchange e-mailserver (zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=43959), heb ik een ander probleem gekregen; Safari vindt geen websites meer (geen verbinding met de server), en ook de Software-update enn de Music Store van itunes zijn niet meer te bereiken. Firefox doet het wel nog, net als Limewire, Entourage, en andere internet apps. Na tips op het apple forum (http://discussions.info.apple.com/webx?14@586.KE6UaJ6jYCg.1@.68acf0d9)heb ik de DNS-adressen nagekeken, maar niets vreemds gevonden, en heb ook Safari opnieuw geinstalleerd om te zien of het probleem daar zat. Ik heb zo’n vermoeden dat het Access Point iets blokkeert, maar weet niet wat en hoe…. iemand hier een ideetje? Ben erg blij met een oplossing!

Bijdrager
    Napsju

Proxyserver ingesteld?

Bijdrager
    svan

Nee….is dat goed of fout?

Bijdrager
    Napsju

Wanneer je een proxy hebt ingesteld en die proxy bestaat niet, zal je ook geen verbinding met het internet kunnen leggen.

Goed dus.

Bijdrager
    svan

Oke…maar verbinding met het Internet heb ik, alleen niet met de programma’s die ik al noemde..dat maakt het zo vaag. Alsof ze gebruik maken van een bepaalde poort die dicht zit.

Bijdrager
    buurman

Misschien moet je de permissies van je schijf herstellen.

Bijdrager
    svan

Ja ik heb de bevoegdheden al eens gecontroleerd, maar ik zou ze dus moeten herstellen? Wat wil dat precies zeggen? Ja excuus dat ik doorvraag, maar wil graag weten hoe het een en ander werkt; ben een Mac newbie, vandaar..

Bijdrager
    Napsju

Beter is gewoon OnyX de boel eens op te laten schonen. Deze herstelt de permissies ook gelijk.

Bijdrager
    svan

Onyx heeft gedraaid, zonder resultaat. Zowel Onderhoud als Schoonmaken uitgevoerd. Nou ja, computer opgeschoond, da’s niet heel vervelend…

Bijdrager
    macpro
    ”svan”

Safari vindt geen websites meer (geen verbinding met de server), en ook de Software-update enn de Music Store van itunes zijn niet meer te bereiken. Firefox doet het wel nog, net als Limewire, Entourage, en andere internet apps.

De apps die niet werken zijn de Apple apps die gebruik maken van de proxy instellingen bij Systeemvoorkeuren>Netwerk.
    De andere apps gebruiken die proxy instellingen niet.
    Dus controleer de proxy instellingen bij Systeemvoorkeuren>Netwerk en kijk bijvoorbeeld bij Firefox hoe je ze moet instellen.

Bijdrager
    svan

Ik schaam me dood :oops:
    Heb dus niet goed gekeken….heb deze week een keer (toen ik met iets anders bezig was) ‘automatische proxyconfiguratie’ aangevinkt. En om die te zien moest ik met een schuifbalk omlaag, wat ik dus niet gedaan heb. @Napsju & Macpro: jullie hadden gelijk!
    Bedankt voor de reacties!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.