4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietth

Geen reservekopie van iPhone naar iCloud maar toch voldoende ruimte

Mijn iPhone geeft al een tijdje aan dat er geen reservekopie kan gemaakt worden naar iCloud.

De 50 GB die ik had zat vol. Omdat ik de maandelijkse kost voor een abonnement van 200GB niet zag zitten heb ik dan de synchronisatie van de foto’s (die het meeste geheugen in beslag nemen) gestopt. Ik ga deze nu met mijn mac synchroniseren door de iPhone regelmatig aan de mac te hangen.

Daarna heb ik de foto’s van iCloud verwijderd en ook de prullenbak daar geledigd.

Momenteel is er nu dus maar 2,8GB van de 50GB in iCloud in gebruik.

De iPhone zelf heeft 128GB geheugen waarvan nu 34,2 GB in gebruik is.

Een reservekopie zou volgens de instellingen van de Iphone maar 1,27GB mogen innemen.

In principe dus meer dan plaats genoeg voor een reservekopie.

Maar ik krijg steeds volgende boodschap:

‘Er kan geen reservekopie van deze iPhone worden gemaakt omdat er onvoldoende iCloud-opslagruimte beschikbaar is’.

Vervolgens geprobeerd via de ‘Muziek’ app op de Mac (iPhone gekoppeld met lightning) en dan via die weg een reservekopie trachten te maken naar iCloud en dan krijg ik volgende boodschap:

‘Er kan geen reservekopie van de iPhone ‘iPhone van xxx’ worden gemaakt, omdat er onvoldoende ruimte vrij is op deze Mac. Verwijder een of meer bestanden en leeg de prullenmand om ruimte vrij te maken.’

Op de Mac is nog ca 750GB beschikbaar dus dat kan ook niet het probleem zijn.

Lijkt me dat er ergens een fout zit in de iPhone zelf maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Heb ook al eens geprobeerd om mijn apple account af en terug aan te loggen op de iPhone maar ook dat helpt niet.

Iemand een idee?

Groeten,

Piet

Bijdrager
    McPim

Pietth op 6 februari 2020 om 18:56
    Momenteel is er nu dus maar 2,8GB van de 50GB in iCloud in gebruik.

Op welke plek heb je dat bekeken, op je iPhone, online, op je Mac? Heb je de functie ‘iCloud Foto’s’ ook uitgezet op de iPhone?

Bijdrager
    Pietth

Ik heb het bekeken op de iPhone, in ICloud online en op de mac via het Muziek programma.

Overal zag ik dezelfde hoeveelheden.

Heb inderdaad ook op de iPhone bij iCloud de functie ICloud-foto’s afgezet.

Moderator
    Night

Het duurt sowieso 30 dagen voordat echt alles gewist is in iCloud. Ik weet niet of die ‘onzichtbare’ prullenbak ook meegeteld wordt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.