9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marksapple

Geen Quicktime in Safari

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Macbook Pro 13 inch (2011).
    Helaas kan ik geen Quicktime filmpjes afspelen in safari. Wie kan me helpen?

Ik kan bijvoorbeeld op de site van Apple niet de filmpjes van de nieuwe iPad2 niet bekijken. Hij geeft geen foutmelding of wat dan ook. Hij blijft de hele tijd laden. Flash filmpjes speelt safari wel gewoon af.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Bijdrager
    johnkeates

Waarschijnlijk ligt het aan je internetverbinding. Kan je dit afspelen? (random via google) http://media.seas.harvard.edu/content/colloquia/ap/SEAS_manoharan.mov?play

Bijdrager
    1984
    johnkeates op 11 april 2011

Kan je dit afspelen? (random via google) http://media.seas.harvard.edu/content/colloquia/ap/SEAS_manoharan.mov?play

dat is deze …

Mogelijk helpt het als je QuickTime Player 7 installeert QuickTime Player 7 installeren op Mac OS X v10.6 Snow Leopard

Bijdrager
    SunKeeper

Dat lijkt me ook. Typisch dat het niet werkt, al krijg je alleen bij een schone installatie de optie om QuickTime 7 te integreren in Snow Leopard, en zit standaard alleen QuickTime X erbij.

Mocht je een foutmelding krijgen tijdens de installatie, zet dan QuickTime X even naar je bureaublad. Installeer QuickTime 7, en zet die daarna in Hulpprogramma’s. Zet vervolgens QuickTime X weer terug in Programma’s.

Bijdrager
    johnkeates

mark, kijk nou eerst of je dat filmpje kan afspelen, als dat niet kan kunnen we verder gaan. Mensen die aannames maken over QT X vs QT 7 kunnen gelijk hebben, maar stel dat je dit wel kan zien, dan is er dus niks mis met je quicktime installatie.

Quicktime 7 for Mac OS X 10.6 kan je trouwens ook prima via Apple’s website installeren, of van de Optional Installs op de installatie DVD.

Bijdrager
    pedori

QT 7 draait goed, speelt bijna alles en ook QT X maar dit filmpje kan ik niet spelen. Krijg een Q met een vraagteken. Wat is er dan mis?

Bijdrager
    johnkeates

Dan kan ie de inhoud niet laden om dat die niet beschikbaar is.

Wijst meestal op een transport error, maar soms ook op een codec error. Kan zijn dat je andere media programma’s geinstalleerd hebt die de file/mime types overgenomen hebben zonder bruikbare plugin te verstrekken.

Bijdrager
    pedori

meestal, soms, kan zijn, bruikbare plugins, Hoe vaag kan het zijn?

Bijdrager
    johnkeates

Meestal: om dat ik niet weet wat jij met je computer uitspookt, dus niet 100% gegarandeerd, maar ‘meestal’.

Soms: om dat het in 50% van de gevallen zo is, dus niet 100% van het een of 100% van het ander.

Kan zijn: zie de beschrijving van meestal.

Bruikbare plugins: de NSAPI compatible plugins die in Internet-Plugins geinstalleerd zijn.

Voor de rest van de woorden zoals ‘de’, ‘het’, en ‘een’, zou je google kunnen proberen.
    Je verstrekt zo verschrikkelijk weinig informatie en doet zou weinig onderzoek dat je bijna niet te helpen bent. Kijk bijvoorbeeld eens in je logboeken. (Als je niet weet wat dat zijn of hoe je ze kan lezen: Kijk in de handleiding of vraag het aan google) Of ga na of het op andere computers ook zo is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.