9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

Geen provider / geen service meer na update naar iOS 14.2 (iPhone XR)

Hallo!

Ik heb gisteren mijn iPhone XR van 13.7 naar 14.2 ge-update. Sinds de update verlies ik constant mijn verbinding met mijn provider (Proximus – België). Ik zie dan “geen service” staan. De verbinding wordt ook niet automatisch hersteld. Daardoor kan ik niet bellen of surfen zonder wifi.

Ik denk dat ik ondertussen al alles heb geprobeerd. Herstarten, Herstellen via iTunes, simkaart in en uit, andere simkaart geprobeerd (daarbij viel het netwerk ook weg – terwijl die op een 2e iPhone XR met iOS 14.2 wel perfect werkt – dus het ligt niet aan de simkaart), Netwerkinstellingen via instellingen herstart… Niets werkt!

Het vreemde is ook, als ik ‘m wil uitzetten (met knop rechts en volume hoger), dan schuif ik’m naar “Zet uit”, en toch herstart ie. Pas bij een 2e keer deze handeling te doen, gaat ie effectief uit.

EDIT 30/11: Wat ik ondertussen ook heb ontdekt: als ik (voor de zoveelste keer) mijn netwerkinstellingen heb hersteld en dan niet verbind met mijn wifi-netwerk, dat de verbinding met Proximus + de 4G wél blijft. Dus van zodra ik dan toch mijn wifi-paswoord ingeef, vliegt de provider er weer uit. Ook zonder een wifi-connectie heb ik geen provider / geen service.

Heeft iemand het magische antwoord? Op verschillende Engelstalige fora zitten ze met hetzelfde probleem. Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is een nieuwe simkaart gaan halen, maar ik vrees dat dat ook niet zal helpen, want deze simkaart is nog recent (van februari 2020).

Dank je!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door dame.blanche.
    Bijdrager
    gipsman

Misschien volgende instellingen even zo zetten:

Personal hotspot: off

wifi calling: off

wifi assist: afvinken

Gebruik je ‘calls on other devices’? Maw kuan je oproepen opnemen op eem mac of iPad? Zet die optie dan ook even uit.

Daarna zou ik eens herstarten.

Bijdrager
    dame.blanche

Dank je! Heb wifi assistentie uitgevinkt en bellen met andere apparaten stond idd ook nog niet uit. Hopelijk is het daarmee opgelost… Als dat zo is, zou ik er zelf nooit opgekomen zijn.

EDIT: Helaas blijft het netwerk wegvallen… “Geen service”…

Heeft iemand nog een idee?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door dame.blanche.
    Bijdrager
    dame.blanche

Ondertussen al met mijn provider gebeld en de simkaart werkt prima (hadden we wel gedacht).

Ook anderhalf uur met Apple Support gebeld. Die stellen voor op te sturen voor herstelling, maar kost minstens 431 euro. //CRY//

De engineers van Apple gaan me nog mailen met eventuele oplossingen, maar de man aan de telefoon had er ook niet veel hoop op.

Klopt het dat ik dan moet opdraaien voor de kosten (is inderdaad buiten garantie, maar is gebeurd met de update)? Ik vind dat eerlijk gezegd niet kunnen eigenlijk…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door dame.blanche.
    Bijdrager
    GoeieDag

Als er bij alle ander iPhone bezitters die iOS 14.2 draaien verder geen problemen zijn in deze, en alleen een aantal Proximus gebruikers dit ervaren, lijkt me toch het probleem eerder bij Proximus te liggen. Niet dan?

Bijdrager
    Dieter_31

Plaats je simkaart eens in andere smartphone 😉

Bijdrager
    dame.blanche

De simkaart hebben we in een andere iPhone XR met 14.0 gestoken, en dan was er geen probleem. De simkaart van de iPhone XR met 14.0 in de iPhone XR met 14.2 gaf na een tijdje ook “geen service”.

Heb de iPhone ondertussen naar iOS 14.3 publieke beta 2 ge-update, en nu werkt alles weer goed. Probleem lag dus echt bij de 14.2. Er staat ook iets bij de release notes over de carrier version die ik heb, maar ik snap het wel niet. Maar is dus opgelost met update.

https://forums.macrumors.com/threads/ios-14-3-beta-1-bug-fixes-changes-and-improvements.2267446/

Belgium
    Orange B – 32.5.7
    BASE – 33.0
    Telenet – 44.1
    Proximus – 44.0

Bijdrager
    GoeieDag

Interessant. Die update heeft dus iets met provider-instellingen gedaan? Goed opgelost iig.

Bijdrager
    dame.blanche

Dank je! Heb er ook 2 dagen werk mee gehad. Ken er zelf niet veel van, gelukkig dat ik toevallig heb ontdekt dat je toch al kan updaten naar een beta-versie van de volgende iOS-release. Was het laatste wat ik nog kon proberen.

Wel straf dat een officiële release van een iOS de instellingen van een provider zo stuk kan maken…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.