4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Peet Veerbeek

Geen permissie .jpg van Windows

Beste mensen,

Iemand heeft foto’s voor ons gemaakt en die via zijn PC op een CD gezet. Ik heb ze van die CD op mijn harde schijf gezet. Ik kan ze zonder problemen openen maar zodra ik ze na aangepast te hebben wil opslaan krijg ik:

“You can’t save the document “Biothee15_400.jpg” because you don’t have enough privileges. Please log in as another user or contact your system administrator.”

Het probleem doet zich zowel op de desktop (G5 PowerMac) als de Macbook (Intel) voor met GraphicConverter en PhotoShop. Andere bestanden kan ik gewoon opslaan.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen?

Peet

Bijdrager
    Wyodor

Het eerste wat je kan doen is het bestand opslaan onder een andere naam. Dan wordt je eigenaar.

Anders moet je de bevoegdheden veranderen.

Selecteer het bestand, doe Command-I and pas de bevoegdheden aan.

Je zult de beheerdesnaam en wachtwoord moet gebruiken maar dan is het bestand van jou.

Je kan het meestal doen terwijl het bewerkte bestand nog open is in het programma.

Na het aanpassen kan je het alsnog bewaren.

Dit is een handig programma om een hele map aan te passen :

http://www.macchampion.com/arbysoft/BatchMod/Welcome.html

Bijdrager
    Sumar

Ookzaak is waarschijnlijk dat ze van CD komen. Daar staan ze als alleen lezen en dat neemt OSX kennelijk mee met het kopieeren.

Je kan ook de rechten van de map aanpassen en dan voor alle onderliggende onderdelen doorvoeren aanvinken. Zou moeten werken.

Bijdrager
    Peet Veerbeek

Hartelijk dank. Probleem opgelost!

Fijne avond!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.