9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    meesje

Geen ongelezen mail badge in mail app Mac OS X 10.9(.1)

Sinds de upgrade naar 10.9 en later naar 10.9.1 toont de mail app niet langer de badge met het aantal ongelezen emails. In 10.8(.x) werkt deze functionaliteit nog goed. Ik maak trouwens gebruik van gmail.

In de systeemvoorkeuren onder berichtgeving heb ik de badge functie uit- en weer aangezet. Dit heeft het probleem niet opgelost. Ook het opnieuw opstarten van de iMac heeft niet geholpen.

Rechts boven krijg ik wel de notificaties te zien wanneer er nieuwe mail is, maar helaas geen badge…

Ervaren jullie hetzelfde probleem (wel/niet i.c.m. gmail)? Zo ja, hebben jullie dit probleem kunnen oplossen?

Bijdrager
    tarun

Vergelijkbaar probleem: badge met het aantal ongelezen E-mails voor slimme map. Werkt sinds 10.9 niet meer. (In 10.8 wel.) Diverse malen gemeld bij Apple, maar het kwartje lijkt niet te vallen.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat lukt er dan niet Tarun? Mail voorkeuren>Algemeen>Aantal ongelezen in Dock: kies een Slimme Postbus.

Bijdrager
    tarun

@Goeiedag: klopt, maar vervolgens klopt het aantal ongelezen mails in de Dock niet.

Bijdrager
    meesje

Ik heb zojuist de optie ‘Mail voorkeuren>Algemeen>Aantal ongelezen in Dock’ gecheckt. Deze stond ingesteld op ‘Alleen inkomend’. Ik heb deze aangepast naar ‘Alle postbussen’. Nu wordt er in het dock wel de badge met ongelezen mail getoond.

Ik vind het wel vreemd. In de mail app heb ik sinds 10.6 niks veranderd en alleen maar elke keer geupgrade.

Wat me trouwens ook opvalt, is dat in de mail app naast de postbus Inkomend geen tellertje meer wordt getoond. Dit was voorheen wel altijd het geval. Wellicht is dat de oorzaak van het probleem. Als ik nu een gelezen bericht als ongelezen markeer dan verschijnt er alleen een tellertje naast de slimme postbus Vandaag. Ervaren jullie hetzelfde?

Is wellicht de workaround dat ik een slimme postbus maak met alleen ongelezen mail en deze slimme postbus select bij de optie Aantal ongelezen in Dock?

Bijdrager
    tarun

Als je het lukt om van een slimme postbus correct het aantal ongelezen mails in de Dock te krijgen dan is er iets mis met mijn gebruikersaccount. Want juist dat lukt me niet.

Bijdrager
    meesje

@tarun: Het is mij nu onduidelijk wat jou wel/niet lukt?

Toen ik gisteren als eerste wijziging de optie ‘Alle postbussen’ selecteerde toonde de badge dubbele getallen. Dus 1 ongelezen mail werd weergegeven als twee. Daarna heb ik mijn gmail account weggegooid en later opnieuw toegevoegd. Nu lijkt alles ok, behalve dan dat ik ‘Alle postbussen’ moet selecteren i.p.v. (wat voorheen goed werkte) ‘Alleen inkomend’.

Ervaar jij dezelfde problemen? Dus:
    1. Naast de postbus Inkomende in de mail app wordt niet langer meer een tellertje getoond.
    2. Toont de mail app bij jou ook alleen een tellertje bij de (standaard) slimme postbus Vandaag?
    3. Wordt in het dock bij jou ook de badge pas zichtbaar als je de optie op ‘Alle postbussen’ zet?

Bijdrager
    tarun

@meesje:
    1. Naast de postbus Inkomende in de mail app wordt niet langer meer een tellertje getoond.
    Bij inkomend een correct aantal ongelezen mails.

2. Toont de mail app bij jou ook alleen een tellertje bij de (standaard) slimme postbus Vandaag?
    Bij de slimme postbus een correct aantal ongelezen mails.

3. Wordt in het dock bij jou ook de badge pas zichtbaar als je de optie op ‘Alle postbussen’ zet?
    Bij “Alle postbussen” klopt de badge in de Dock, “Inkomend” werkt ook.

Mijn probleem is dat ik een slimme postbus wil tonen en dat werkt niet. Of beter gezegd, niet goed. Soms wel maar meestal niet.

Bijdrager
    meesje

Ik had het gisteren ook al gedaan, maar vandaag nog een keer: verwijderen van mijn Google account onder Internet-accounts (systeemvoorkeuren). Echter deze keer heb ik daarna de map V2 (onder Bibliotheek > Mail) leeg gemaakt (wel eerst de inhoud gekopieerd naar een backup locatie).

Nu werkt het tellertje naast de postbus Inkomend wel goed. Ook is de badge in de Dock juist (ook als ik de optie op ‘Inkomend’ gezet heb, waar ie oorspronkelijk ook op stond).

Kennelijk is bij de oplossing geweest om gmail helemaal opnieuw (incl. map V2 leegmaken) in te stellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.