14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    linda_185

Geen of trage internetverbinding boven

In het begin ging alles goed, snelle internetverbinding boven op mijn imac. Nu al geruime tijd niet meer. Andere apparaten doen het prima boven.
    Ik dacht dat het misschien aan de computer lag, dus herinstallatie gedaan. Nog steeds hetzelfde probleem.
    imac naar beneden gehaald, daar doet hij het prima.
    Kabel trekken gaat niet dus geen optie. versterker gaat ook niet want dan zit hij op een ander netwerk dan mijn appletv.
    Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager
    computer space

Kabeltrekken is altijd een optie. Meestal is er geen wil. Gewoon zak knauf en sleuvenfrees halen. Kloteklusje van een ochtend, maar met beleid verhoogt het de waarde van het huis meer dan het kost.

Bijdrager
    linda_185

Ik heb dus zoiets van Devolo, maar dan krijg je een ander netwerk dan je gewone modem.
    Ik wil graag weten wat de oorzaak is van dit probleem aangezien dit nooit was…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je verbinding is dus draadloos begrijp ik?
    Dan is de kans groot dat er sprake is van interferentie met het netwerk van de buren. In dit artikel kun je lezen dat dit de meest voorkomende oorzaak is van een trage Wi-Fi verbinding. (Andere oorzaken kunnen huishoudelijke apparaten zijn.) Dit geldt vooral als je router op de 4,2 GHz band zit want die wordt het meest gebruikt. Maar als je router ook kan werken op de 5GHz band en je Mac ontvangt deze dan moet je daar naartoe switchen.

Bijdrager
    TheBigZ
    linda_185 op 01 februari 2014

Ik heb dus zoiets van Devolo, maar dan krijg je een ander netwerk dan je gewone modem.

Het maakt het makkelijker om je vraag te beantwoorden als jij vertelt wat en hoe je een en ander hebt aangesloten. Anders kunnen wij blijven raden…

Bijdrager
    linda_185

Het is een draadloze verbinding dmv een eminent router. Zoals ik al zei heeft alleen de imac kuren, de rest niet.. beneden in dezelfde ruimte geen probleem.
    @hendrik: gaat dat Ghz verhaal dan nog op; omdat hij het beneden wel doet?

Bijdrager
    linda_185

Mijn router heeft overigens alleenn 2,4 ghz…

Bijdrager
    Tov

Hoe sterk (hoeveel streepjes) is de ontvangst op je iMac?

Bijdrager
    linda_185

Gewoon vier streepjes..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    linda_185 op 01 februari 2014

Het is een draadloze verbinding dmv een eminent router. Zoals ik al zei heeft alleen de imac kuren, de rest niet.. beneden in dezelfde ruimte geen probleem.
    @hendrik: gaat dat Ghz verhaal dan nog op; omdat hij het beneden wel doet?

Het hangt er vanaf hoe ver je van de router bent verwijderd. Wi-Fi signalen hebben soms een vrij groot bereik en als je b.v. in een flat woont omringt door de Wi-Fi van de buren dan ontstaat er interferentie.

Vergelijk het met een meertje waar op verschillende plaatsten een steen in het water wordt gegooid. De golven verwijderen zich en raken daarbij elkaar zodat er een chaotisch patroon ontstaat. Dus het kan dan gebeuren dat signalen van 2 of zelfs 3 Wi-Fi bronnen elkaar beĆÆnvloeden. Maar op bepaalde plekken is er een ‘stilte gebied’ waar jou signaal dan geen last ondervindt van andere signalen. Daardoor kan het zelfs zo zijn dat 3 meter verder het signaal beter is. Dat het eerst goed ging en nu niet kan dus door een nieuw Wi-Fi signaal komen afkomstig van de buren. Dat andere apparaten er geen last van hebben komt door de gevoeligheid en de band (4,2 of 5GHz) waar ze op werken.

Bijdrager
    linda_185

@hendrik, ik vind het dan zo raar dat andere apparaten het op dezelfde plaats of verder weg van de routers wel doen!?

Bijdrager
    linda_185

Verder weg = dichter bij andere signalen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.