11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Geen nieuwe topics meer in OneMoreThing?

Zoals elke morgen ga ik even op http://www.onemorething.nl nazien of er weer een interessant topic bijgekomen is in de lijst nieuwe topics rechts op het scherm naast de algemene nieuwsberichten , maar vandaag is alles blanco ? Dus alle topics van de laatste dagen zijn verdwenen. Is er iets aan de hand met de site ?

Bijdrager
    schuurr

Viel me ook al op. Trouwens ook last van iCloud storing mbt mail….

Bijdrager
    sedikit

De site is kennelijk een beetje in de war:

Firefox/OMT/melding: "extra plug-ins vereist …..etc"

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor de reactie.
    Nu weet ik tenminste dat het niet aan mij of mijn iMac ligt .:wink:

Hopelijk lossen ze het snel op.

Bijdrager
    Yggdrasil

Gisterenavond laadde de site ook bijna niet. Nu is het al sinds 9u dat ik geen nieuwe topics zie… Ik kan me al weer voorstellen hoe OMT vanavond in de soep zal lopen met die livestream.

Bijdrager
    Rick Mulder

De lijstjes met nieuwe topics zijn juist met het oog op vanavond uitgezet. We gaan er dus vanuit dat OMT vanavond prima bereikbaar is. Excuses voor de tijdelijke overlast.:smile:

Bijdrager
    sedikit

Ach, zo erg is het nou ook weer niet. Gewoon een dagje zonder problemen:thumbsup:

Bijdrager
    mtooster

Ik neem aan dat die lijst is uitgeschakeld om de load op de server te verminderen.

Misschien een idee voor de developers van de site om eens eens naar caching te kijken…. zoveel nieuwe topics komen er ook niet bij per minuut.

Op die manier hoeft niet steeds het lijstje weer opnieuw opgebouwd te worden als iemand te pagina bezoekt.
    (Overigens geldt dat ook voor de nieuwsberichten en de comments daaronder enzo, na een wijziging hoeft dan maar eenmaal de pagina opnieuw opgebouwd te worden. Deze wordt in geheugen opgeslagen en dat wordt dan voor iedere volgende bezoeker gebruikt…. totdat er weer een wijziging is…)

En misschien ook handig om op den duur een paar GigaByte data van Amazon S3 af te nemen en daar alle assets (avatars, foto’s, podcasts en dergelijke op te zetten) dat scheelt nogal in het aantal requests dat je server te verwerken heeft. De pagina laden is 1 request, maar als daar nog 25 avatars en foto’s op staan wordt de server nog eens 25 keer gehit voor die zooi…. moet je niet willen als je drukte verwacht. En met statische data/bestanden is dat makkelijk te voorkomen met een S3 bucket ofzo. (weet niet of dat tegenwoordig nog zo heet)

Edit: Ik zie net dat er al iets van caching aanwezig is…. Misschien toch statische content offloaden naar een cdn?

Bijdrager
    mowat

Tot nu toe , 24 uur na mijn eerste bericht , is het lijstje nog niet terug.
    Nog even geduld hebben ?

Bijdrager
    computer space

Verrek! Heb vaak geen zin om die halve meter HP reclame door te scrollen, dus viel niet op, maar inderdaad. Foetsie.

Bijdrager
    mowat

Goed nieuws , alles is weer terug. we kunnen weer nieuwe topics lezen en leren en proberen te helpen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.