7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Geen nieuwe software meer op downloadpage van Apple ?

Op de downloadpage van Apple ( zie link ) verscheen vroeger om de paar dagen een reeks nieuwe programma’s. En daar zaten er af en toe best aardige bij.

http://www.apple.com/downloads/macosx/

Zo zover ik bij mij kan zien komt er al enkele maanden niets nieuws meer bij.
    Is Apple gestopt met die downloads of begin ik slecht te zien?

Bijdrager
    stalio
    Bijdrager
    mowat

Hi Stalio,
    Ik wist niet dat die App store in de plaats gekomen was van de vroegere downloadpage. Ik was nog nooit op die site geweest.
    Ik heb het nu even geprobeerd maar ik vond de vorige page toch veel eenvoudiger en overzichtelijker om iets te vinden of te downloaden. Bovendien moet je hier alweer een ID aanmaken en akkoord gaan met een reeks voorwaarden. Apple maakt zich wel ontoegankelijker , waarschijnlijk omdat zij van alle walletjes willen mee-eten.

Bijdrager
    Pieterr

De Mac App Store is sowieso alleen beschikbaar voor Snow Leopard gebruikers.
    Als ik me goed herinner draait mowat nog Tiger tot volle tevredenheid.

Bijdrager
    stalio

Ach, je apple id wordt al voor zoveel dingen gebruikt, er zitten ook voordelen aan, makkelijker installeren, nooit meer een serial kwijt zijn, wordt via de app store geregeld, updaten gaat ook via de app store, zoeken en vergelijken en betalen gaan ook makkelijker…

Eigenlijk vind ik dat het juist makkelijker is geworden…

Bijdrager
    iep

Dat is het niet voor alle software. De Mac App Store stelt bepaalde restricties in waardoor je bij Textwrangler in de Mac App Store 2 features moet missen (waaronder de cli versie: edit): http://www.barebones.com/store/macappstore.html Door dit soort beperkingen kunnen niet alle apps in de app store. Het beste is dus eigenlijk om het gewoon op de oude manier te doen tenzij het niet anders kan (omdat de ontwikkelaar alleen nog maar gebruik maakt van de Mac App Store).

@mowat: je kunt 1 Apple ID gebruiken voor alles. Je hoeft dus alleen een Apple ID aan te maken als je er nog geen hebt. Dat je daardoor wat meer zorgen maakt om je privacy omdat ze nu je hele aankoopgeschiedenis bij kunnen houden is dan wel terecht. De Mac App Store is gelukkig geen verplichting om aan software te komen net als dat de iTunes Music Store dat niet is om aan muziek/video te komen.

Bijdrager
    mowat

Aan iedereen : bedankt voor de tips

@Pieterr
    – inderdaad , ik draai (en nog altijd tot tevredenheid:smile: )Tiger 10.4.11 op mijn ene iMac , maar ik heb ondertussen ook een iMac met Snowleopard.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.