15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

geen nieuwe Mac Pro

Nog steeds geen nieuwe Mac Pro. Gaat alle aandacht van Apple nu naar de consumentenproducten en heeft Apple geen interesse meer in de professionele gebruikers?

Bijdrager
    NeXT

Want op een iMac kan een pro niet werken?

Bijdrager
    iMad

Er schijnt iets aan te komen, maar is nog niet officieel.:lol:

Bijdrager
    bitsflew
    wil51 op 17 september 2012

Nog steeds geen nieuwe Mac Pro. Gaat alle aandacht van Apple nu naar de consumentenproducten en heeft Apple geen interesse meer in de professionele gebruikers?

Het is inmiddels geen geheim dat er volgend jaar een nieuwe Mac-pro komt!

Tim Cook Confirms Plans for New Mac Pro Next Year

btw Vergeleken met de nieuwe Xeon’s doet de ‘oude’ MacPro het helemaal niet zo slecht kwa performance.

As Mac Pro stagnates, PC workstations muscle ahead

Inactief
    Anoniem

Als fotograaf wil je zelf het beeldscherm bepalen waar je mee werkt. Met de Mac Pro kun veel meer zelf bepalen hoe je de configuratie wilt en die ook zelf uitvoeren. De iMac is dan toch beperkter.

Inactief
    Anoniem

Ik heb mijn Mac Pro uit 2009 toch zelf kunnen upgraden met andere videokaart om Final Cut Pro te kunnen gebruiken. Had dat ook met een oude iMac gekund?
    Maar ik ben blij dat er volgend jaar een nieuwe Mac Pro komt.

Inactief
    Anoniem

Foutje mijn Mac Pro is van begin 2008

Bijdrager
    RobApple

Mac Pro serie vanaf begin 2008 t/m 2012 zijn prima en eenvoudig te upgraden met Ram memory
    en PCI Express insteekkaarten met USB3.0 en eSATA en PCIe insteekkaarten met SSD of met
    SATA 3 6Gb/s. naar keuze via PCI Express insteekkaart tot 550 MB/s.
    Snelle HDD’s tot 10.000rpm behoort ook tot de mogelijkheden.
    Hiermee worden bewerkingen, zoals renderen, een stuk sneller uitgevoerd.
    Videokaarten met 2.5GB en 480 CUDA cores zijn een optie voor o.a. video professionals.

Inactief
    Anoniem

PCI kaart met 2 USB 3.0 poorten besteld op Ebay voor 25 euro. Wordt geleverd met mac drivers voor de Mac Pro 2006-2010.
    Eerst kijken of het echt werkt. Maar dat zal wel. Er zijn al enkele mensen die het geïnstalleerd hebben. Je mag er maar 1 tegelijk bestellen. Over tijdje bestel ik de tweede. Dan ben ik toch veel goedkoper uit dan de dure Highpoint met 4 poorten van 145 euro. Ben ik af van het hubje en al die kabels op bureau.

Bijdrager
    computer space

Een Macmini 2011 trekt het ook uitstekend op een NEC PA301W

Bijdrager
    iep

PCIe kaarten met USB3 zijn hardwarematig makkelijk te doen ja maar fatsoenlijk werkend krijgen in OS X is een heel groot avontuur welke maar weinigen is gelukt. Je moet een bepaalde soort kaart hebben met bepaalde drivers wil je succes hebben. Meestal zijn dat de hele prijzige kaarten en niet die goedkope van 25 dollar.

Videokaarten zijn zowaar nog lastiger, je bent beperkt tot hetgeen Apple aanbiedt. Andere kaarten kunnen an sich wel maar dan zul je 1 of meerdere compromissen moeten sluiten zoals bijv. het missen van het bootscherm (dat grijze scherm met Apple logo en zo), beeld heb je pas vanaf het inlogscherm. Het gebrek aan mogelijkheden op gebied van videokaarten is al jarenlang een enorme doorn in het oog van velen.

Bij SATA kaarten geldt eenzelfde verhaal: als je er niet van hoeft te booten dan heb je heel veel keus, moet je dat wel dan slinkt die keuze aanzienlijk en houdt je nog geen handvol over.

Als je het zeker wil weten kun je beter op het forum van macrumors.com kijken. Daar zitten veel mensen met een Mac Pro en is het technisch niveau ook een fors stuk hoger dan hier. Daar zit veel meer kennis en kunde op dit vlak dan hier en vindt je ook veel meer ervaringen met verschillende kaarten.

Maar goed, Apple komt dan weer wel met iets als een MBP Retina die dan weer heel erg gericht is op de professional. Het is ook geen gemakkelijke markt en zeker geen eentje waar veel geld te verdienen valt als we het vergelijken met de gewone consumentenmarkt. Je ziet dat meer bedrijven dat dan op een lager pitje zitten of zich er juist vol op storten (particulieren zijn lastiger, vooral qua support want die willen niet aan een contract terwijl een bedrijf dat wel wil).

Inactief
    Anoniem

pci kaart 3.0 ontvangen met de mac drivers voor 10.8. De kaart werkt maar met een probleem. Als ik de Sandisk usb 3.0 cardreader aansluit werkt de bluetooth muis niet meer. Hij is verbonden maar doet niets. De sandisk cardreader werk perfect en snel op de 3.0 pcikaart. Sandisk cardreader verwijderen en weer aansluiten op usb 2.0 poort en de muis doet het weer. Als ik een ander (usb 2.0) apparaat op de pcikaart usb 3.0 aansluit blijft de muis wel werken.
    Er is dus een conflict met bleutooth en de pci kaart usb 3.0. Hoe valt dat op te lossen?
    Ben benieuwd of leverancier oplossing weet. Kaart kwam met duidelijk handleiding en een e-mail adres voor vragen als er problemen zijn. Erg netjes voor die prijs van 25 euro. Nu maar afwachten of er ook wordt gereageerd.

Inactief
    Anoniem

En er werd binnen een kwartier gereageerd vanuit Hongkong. Men wil meer informatie over mijn configuratie. Zo snel had ik geen reactie verwacht.

Inactief
    Anoniem

Dankzij de tips van leverancier werkt het nu. Gewoon ander slot geprobeerd. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
    In ieder geval een betrouwbare verkoper op Ebay, die meteen reageerde op vragen.

Bijdrager
    iep

Fabrikanten willen bepaalde PCIe sloten (ook die intern zijn en die dus geen fysiek slot op het moederbord hebben) delen wat dan weer als nadeel heeft dat je IRQ conflicten kunt krijgen. Als ik het verhaal zo lees dan zou hier sprake van kunnen zijn geweest. Dat los je inderdaad heel eenvoudig op door een ander slot te pakken. Dat betekent overigens niet dat je die ene slot niet meer kunt gebruiken. Een andere insteekkaart kan een andere IRQ gebruiken waardoor je geen conflicten krijgt en die slot wel bruikbaar is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.