30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    KrijnB

geen nieuwe iMac, wat nu?

Dag allemaal,

ik had de hoop dat afgelopen woensdag ook een nieuwe iMac zou worden aangekondigd, maar helaas. Ik zit al enige tijd te wachten op een nieuwe iMac, omdat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan techniek die nog stamt uit mei 2011. Ik hoor laatste dag echter alleen maar nieuws over de nieuwe iPhone (logisch natuurlijk), maar ben benieuwd of er al wat geruchten zijn over de iMac?

Ik ben bang dat het antwoord is: wachten:)

Bijdrager
    Paul26

Dat klopt! Het antwoord is afwachten.

Toch hebben de afgelopen tijd, ondanks de grote interesse voor de iPhone, ook geruchten voor de iMac de ronde gedaan. Volgens sommige geruchten kan het maar zo eens oktober worden voordat een nieuwe iMac wordt gepresenteerd. Er schijnen echter wel productieproblemen te zijn met de grote versie van het scherm. Hierbij wordt niet gepraat over wat voor formaat dat is en welke resolutie deze zou hebben. Geruchten stellen ook dat de iMac een stuk dunner wordt, onder andere door het elimineren van de optische schijf.

Bijdrager
    Dr. Maddox

[s]Effe wachten dus volgens Mac Rumors. Aan de andere kant, deze update zit nog behoorlijk onder het gemiddelde dus als je pech hebt zou het zomaar voorjaar 2013 kunnen worden![/s]

Correctie! Niet kopen dus!

Bijdrager
    KarelWillem

iMac:lol:

Bijdrager
    KrijnB

Je hebt het cinema display gepost, maar dat maakt niet uit. Ik hou de buyers guide ook veel in de gaten, maar blijft er al even stil rondom de iMac. Hij wordt gemiddeld om de 270 dagen geupdate en is nu al meer dan 500 dagen niets mee gedaan. Dus oktober zou het dan maar moeten worden:)

Bijdrager
    taxandria

Wellicht ook met een retedure Retine versie.! *likee

Bijdrager
    Dr. Maddox

Woops! Sorry! Dat krijg je van multitasken als man!;)

Hoe dan ook, ik zou nog even geduld hebben als ik jou was.;)

Bijdrager
    KrijnB

blijven oefenen met multitasken, dan komt dat bij ons mannen vanzelf ook wel goed:p

Bijdrager
    mowat

Geen nieuwe iMac , wat nu ?

Ik zou zeggen , gewoon wachten tot het einde van de wereld (op 21 december 2012 dacht ik volgens de Mayakalender) , dus niet zo lang meer.:wink:

Je wil geen technologie van mei 2011. Ik werk op een iMac van 2007 en eentje van 2008 en die voldoen beide nog altijd aan mijn wensen hoor . Maar ja , wie ben ik ?:wink:

Bijdrager
    INCTRL

Ja als je van die achterlijke buyers guide van Macrumors uit moet gaan dan kon je een jaar geleden de iMac ook beter niet kopen “updates soon” staat er al een bijna jaar op ondertussen.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    INCTRL op 17 september 2012

achterlijke buyers guide van Macrumors

Zo zo!

Bijdrager
    INCTRL
    Dr. op 17 september 2012
    INCTRL op 17 september 2012

achterlijke buyers guide van Macrumors

Zo zo!

Poehee

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nou nou!

Bijdrager
    jesper211232

toe maar, je durft wel zeg

Bijdrager
    KarelWillem

…omdat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan techniek die nog stamt uit mei 2011…

:lol: Fok ja, bijna antiek alweer.

Heb je een auto?

Weet je wanneer de verbrandingsmotor ongeveer is uitgevonden?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

buyers guide van Macrumors

Zou ik ook niet vertrouwen…:cool:

Ik sluit mij aan bij mowat: mijn iMac is van ‘late 2009’ en draait als een trein. (Ik gebruik PS, Maya, Final Cut, Logic). Dus moeten iMacs van 2 jaar later gewoon super snel zijn in vergelijking met die van mij. Dus hoezo wachten? Dit is gewoon een verkooptruc van Apple om de verkoop te boosten (Mac’s worden niet zo veel verkocht t.o.v. de iPhone/iPad) om de mensen hongerig te maken en dat blijkt weer goed te lukken. Als de verschillen net zo triviaal zijn als met de iphone 5 het geval is dan wacht je voornamelijk op design verschillen i.p.v. echte prestatie verschillen.

En wil je wel een ingebouwde ‘superdrive’ dan moet je natuurlijk sowieso niet wachten.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je moet het als “normale gebruiker” ook wel erg bont maken wil je tekort schieten met de huidige iMacs.

Nadeel is alleen dat wat nu snel is, over +/- drie jaar steeds minder goed bij blijft. Software wordt zwaarder, resolutie van film en foto zal toenemen, eisen worden hoger etc.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nadeel is alleen dat wat nu snel is, over +/- drie jaar steeds minder goed bij blijft.

Dat heb je altijd ongeacht wanneer je iets koopt…

Bijdrager
    Maverick9898

Ja, maar wordt het ook beter? Ik vind dat Apple, in hun lust naar dunner maken van dingen, ook wel veel compromissen sluit en iets te veel. Een iMac kunnen ze een stuk dikker houden en dan echte desktop componenten erin doen. Dat is duurzamer en blijft langer snel. Het maakt me echt niet zoveel uit hoe dik het apparaat op mijn bureau is, zolang het maar snel loopt. Bij een laptop kan ik het wel begrijpen, maar bij een iMac…..

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    mowat op 17 september 2012

Ik zou zeggen , gewoon wachten tot het einde van de wereld (op 21 december 2012 dacht ik volgens de Mayakalender) , dus niet zo lang meer.:wink:

Dat is gelukkig een paarduizend jaartjes uitgesteld.:)

Bijdrager
    Maverick9898

Het is niet het einde van de wereld, maar van de wereld zoals wij die kennen. Mayaanse kalender is cyclisch, dus er komt gewoon een nieuwe cyclus;). Of dat waar is, is de vraag natuurlijk. Maar het is klassieke misvatting om je westerse (teleologisch) visie mee te nemen in een cyclisch wereldbeeld zoals de Maya’s (of de Hindoe’s bijvoorbeeld).

Bijdrager
    Patrick-Brand

Ik verwacht toch eigenlijk wel in oktober een nieuw model iMac. Dan is ook de hype rond de iPhone weer wat geluwd. Zodra die uit is ga ik hem in ieder geval bestellen!

Bijdrager
    mowat

@Maverick
    “Het is niet het einde van de wereld, maar van de wereld zoals wij die kennen”
    Zo serieus bedoelde ik die omschrijving niet hoor …:wink:

@JeroenJK
    “Dat is gelukkig een paar duizend jaartjes uitgesteld”
    “Verrek , dan zal ik toch ooit nog een nieuwe iMac moeten kopen.”

Bijdrager
    Maverick9898

@mowat: ik ook niet;). Ik probeerde alleen een algemene misvatting recht te zetten;). Er zijn maar weinig mensen die in de Mayaanse kalender geloven, maar dan nog moet je hun ideeën wel juist vertolken;). Verder niet erg ofzo (helemaal niet zelfs), maar dat wou ik gewoon even rechtzetten, haha!

Bijdrager
    Haike
    mowat op 17 september 2012

Geen nieuwe iMac , wat nu ?

Je wil geen technologie van mei 2011. Ik werk op een iMac van 2007 en eentje van 2008 en die voldoen beide nog altijd aan mijn wensen hoor . Maar ja , wie ben ik ?:wink:

:grin: Iemand die het verkeerd uitlegt. Op 21 december eindigt alleen maar een Mayakalender en begint een nieuwe van 26.000 jaar, en nergens staat beschreven dat dat het einde van de wereld betekent. Iig niet bij de Maya’s. Die 26.000 jaar komt overeen met de tijd die de Zon er over doet om door een sterrenbeeld te lopen.. This is the age of Akwarius zoals al in de musical gezongen wordt, en die zit er nu aan te komen.

Enne…. technologie van 2011 doet het naar behoren, daar is niks mis mee.
    De regel is meestal:

Nu nodig? Nu kopen
    Nu (nog) niet nodig? Wachten op het nieuwe model

Bijdrager
    Patrick-Brand

Ik heb regelmatig een oud (vorig) model iPhone en iPad gekocht, en na een paar maanden altijd spijt gehad. Nu ga ik dus echt wachten tot het model van 2012.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb regelmatig een oud (vorig) model iPhone en iPad gekocht

Dat “regelmatig”, is dat een drang die je voelt of heb je geld teveel?

Mijn eerste iPhone was de G3 en die heb ik nog steeds. En een Mac doe ik 5 a 6 jaar mee.
    Als je dan na zoveel jaar iets nieuws koopt maakt het niks uit of je het gelijk koopt of wacht: het is automatisch beter en sneller. Maar koop je “regelmatig” iets nieuws dan mag/moet je alleen iets kopen als het net uit is omdat anders de verschillen te klein zijn. En die worden steeds kleiner bij iets dat vaak verschijnt. (Het verschil tussen de 4s en de 5 is bij lange na niet zo groot als tussen de G3 en 4…)

Bijdrager
    Melle

Het is en blijft natuurlijk altijd hetzelfde. Wachten of niet. Nodig of niet. Ik begrijp de mensen die willen wachten heel goed. En dat ‘wachten’ is een vorm van zelfkastijding. Want uiteraard willen ze het apparaat nu al, maar hun rationeel verstand zegt om te wachten.

Maar wat ik vooral vind: hoe moeilijk kan het zijn voor apple om gewoon om de circa 6 maand een kleine (totaal niet aangekondigde) upgrade te doen. Soms processors, soms meer basisgeheugen en/of harde schijf, soms USB3 ipv USB2, voor mijn part – als ze niets up te graden hebben – gewoon 5% af van de prijs;

Ze doen dit uiteraard niet om meer winst te maken, maar ach Apple: het zou zoveel mensen gelukkig en blij maken.

En dan brengen ze maar om de zoveel jaar dat ze willen ‘echte’ product updates of zelfs totaal vernieuwde producten uit.

Ik denk dat er eigenlijk gewoon veel te weinig macs verkocht worden om meer en regelmatiger kleine updates te doen…

En uiteraard weet ik ook wat de apple ‘filosofie’ is. Elke nieuwe machine is goed. En een beetje meer geheugen of processorkracht of opslagruimte, maakt natuurlijk geen enkel verschil in de apple-ervaring. Maar kijk: ze verkopen wel nog iphone 4’s en 4s’sen… en waarom daar dan wel? Ah natuurlijk, met hun iPhones maken ze 60% van hun winst (of hoeveel was het) en daar verkopen ze er natuurlijk wel gigantisch veel van.

Bijdrager
    R-Flow

Het gaat er mij puur om dat het dik 500 dagen geleden is dat Apple de iMacs heeft geüpdatet en een prijs vraagt alsof het om gloednieuwe hardware gaat. Dat is dus niet zo. Bij mij zou het wachten niks te maken hebben met dat ik die net iets snellere processor wil hebben, maar puur dat ik Apple het geld niet gun. Als het bedrijf over tijd gewoon de prijzen zou aanpassen is het een heel ander verhaal. Dat ze nog steeds de volle mep durven te vragen voor de Mac Pro is ook ronduit een schande.

Die high-end iMac heeft nog steeds maar 4 GB geheugen. Dat kan echt niet voor die prijs.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is ook zo, maar als ze de prijs zouden verlagen gaat al helemaal niemand meer kopen want dan denken mensen dat er een nieuwe aankomt;). Maar we moeten ons ook realiseren dat de focus van Apple nu veel breder ligt en niet alleen maar op computers. Computers worden meer en meer een soort high-tech ondersteuning voor de technologie van ‘the common man’: de iPad en iPhone. Hele snelle hardware hebben heel veel mensen niet meer nodig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.