5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Hetz

Geen netwerk aansluiting met nieuwe airport extreme

Beste mensen,

Ik heb recent de nieuwste airport extreme (AE) gekocht (zonder time capsule) en dacht deze even snel aan de praat te krijgen door en gewoon een ethernet kabel in de WAN aansluiting te doen en de AE aan de netstroom te koppelen. Het indicatie lampje op de AE blijft echter maar oranje knipperen, d.w.z. dat er geen verbinding kan worden gemaakt het het bestaande netwerk. Internet komt het huis binnen via een Ziggo CISCO modem-router EPC3925.

Het vreemde is dat als ik mijn nieuwe AE vervang door een zeker 4 jaar oud airport express base station, ik wel gewoon een werkend wifi signaal krijg met dezelfde ethernet kabel, op dezelfde plek.

Ik heb al een internet search gedaan waarbij ik denk dat ik met de aanschaf van de AE nu 2 routers heb welke in conflict zijn. Ik heb al geprobeerd alles te resetten (zowel Ziggo router als AE) maar het probleem blijft bestaan. Ik las ook zoiets als de Ziggo router in ‘bridge mode’ zetten, maar dan het ik geen wifi punt meer via de Ziggo router (toch?).

Ik dacht zelf de AE in een modus te zetten waarbij de AE werkt zoals de oude airport express (die wel gewoon alleen het bestaande een wifi signaal doorgeeft). Maar hoe? Of moet ik het anders aanpakken?

Bij voorbaat excuses, ik heb weinig verstand van dit soort technische zaken, dus graag ‘jip&janneke taal’:)

Dank!

Bijdrager
    Link

Ga op de ae naar instellingen geavanceerd dhcp/nat dan routerfunctie en kies brugmodus (geen dhcp/nat) en klaar.

Bijdrager
    Schrijnie

Wil je persé wifi kunnen gebruiken van het Ziggo modem ?

Ik heb dat modem in bridgemodus laten zetten door Ziggo, mijn AE verzorgt wifi. AE is dmv een ethernetkabel verbonden met het modem.

Bijdrager
    GoeieDag

Je komt zelf redelijk ver, met de conclusie dat je de AE in brugmodus moet zetten. En dat doe je hier:
    AirPort-configuratieprogramma>Netwerk>Routermodus: Uitgeschakeld (brugmodus).

Bijdrager
    Joffry

Je kan ook bij Ziggo de routerfunctie van het modem laten uitzetten, dan heb je gewoon een “dom” modem en is de AE je router. Edit: Is al eerder gezegd door Schrijnie. WiFi hotspot is dan niet meer mogelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Joffry.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.