3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    FJV

Geen mouse.prefPane

Ok, vanwege irritante problemen (niet normaal af te sluiten, onverwachts afmelden) heb ik OSX opnieuw geïnstalleerd, maar nu kan ik geen muisvoorkeuren laden, en hij staat ook niet in de systeembibliotheek. OSX meldt: “Voorkeurenfout. Muis kan niet worden geladen.” Je ziet dus wel het pictogram staan bij systeemvoorkeuren. Nu kan ik de muis wel via omwegen gaan instellen, maar ik vind het slordig als er ergens een ‘dode link’ zit in m’n systeemvoorkeuren.
    Zijn die prefPanes ergens afzonderlijk vandaan te krijgen (of gewoon mailen)?

In geval van optie tussen haakjes: ik heb een iBook met 10.2.8

Bijdrager
    3sje

Wow, dat is wel heel spooky :|

In ieder geval weet ik niet of de voorkeuren zomaar apart te installeren zijn, je zou eens bij de Installer of op de installatie-CD’s kunnen gaan piepen, maar of dat iets oplevert. Ik vind het gewoon vreemd dat het niet geïnstalleerd is, de CD is toch niet beschadigd?

In ieder geval kan je het downloaden op dit adres: http://driesje.spymac.net/Keyboard.prefPane.zip

De juiste plaats is (voor de zekerheid maar) /Systeem/Bibliotheek/PreferencePanes/

(Het komt ook uit een MacOS X 10.2.8, dus alles zou oké moeten zijn!)

Bijdrager
    FJV

’t Is al opgelost. Na een restart(?) zijn de muis en keyboard samengevoegd op het voorkeurenpaneel, en het werkt!

Maar bedankt i.i.g.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.