5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Geen mkv bestanden in voorvertoning [opgelost]

Hallo allemaal,

In Snow Leopard kon ik .mkv bestanden selecteren en daarna drukken op de spatiebalk om ze te bekijken/previewen. In Lion kan ik dit niet meer (goed). Als ik met de rechter muisknop erop druk zie ik bij open andere QuickTime Player en QuickTime Player 7 niet meer staan. Bij avi bestanden werkt dit ‘gewoon’ nog wel. Als ik avi’s met QuickTime wil openen, zit ie even te denken en zegt vervolgens dat ie ’t in QuickTime 7 moet openen.

Zoals gezegd werkte het bij Snow Leopard gewoon prima. Ik heb inmiddels Perian verwijderd en deze weer opnieuw geïnstalleerd. Nu zie ik wel wat meer staan als ik de rechter muisknop gebruik, maar nog steeds geen voorvertoning. Het is nu wel veranderd van enkel het bestandsicoon, maar het draaiende denk-wieltje in een preview venster.

Iemand een idee hoe ik het gewoon weer werkend krijg zoals in Snow Leopard?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, dat kan niet meer in Lion, dat heb ik ook ontdekt.

De oplossing voor mij was om VLC-speler te downloaden, die speelt alles af, en de Finder geeft een mooie knop ”Open met VLC” in een preview-venster, als hij het zelf niet af kan spelen.

Bijdrager
    poing

Vorrige week is er een nieuwe versie van VLC gelanceerd, in deze versie is ook het optische audio gedeelte gefixed http://www.videolan.org/vlc/

Moderator
    Strifer

Ik speel alles af met VLC (laatste versie), maar als ik snel iets wil kijken of iets wil checken, dan gebruik ik de preview functie.

Ik heb Perian en Flip4Mac beiden opnieuw geïnstalleerd en mijn MBP een herstartje gegeven: het werkt weer. Lion kan het dus nog wel. Kennelijk was er een re-install nodig van Perian en F4M. De versies zijn hetzelfde (had al voor de migratie naar Lion lopen updaten). Ik moet zeggen dat ik de Lion knop in voorvertoning wel erg handig vind;)

Bijdrager
    poing

oke veel kijk plezier dan he;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.