10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Lid
    Pepperonie

Geen mini displayport-to-displayport adapter

Nu zit er een mini displayport op de macBook, een vooruitgang ten opzichte van de DVI port.
    Ik was gelijk blij want dan kon ik eindelijk de displayport op mijn monitor gebruiken. Zodat ook het geluid meegezonden zou worden.
    Maar er bestaat nog helemaal geen adapter, dus ik kan er ook geen gebruik van maken.
    Dus dit vind ik wel een beetje raar. Weet iemand of dit nog gaat komen, omdat Apple deze nog niet op voorraad heeft?

Bijdrager
    bca303

Ik zou zeggen lekker afwachten. Volgens mij vragen heel veel mensen zich af of dit komen gaat.

Bijdrager
    macjk

Hoe denk je dat apple het audio signaal uit een mini-dvi die er niet inzit alsnog naar een displayport kan sturen???

oftewel een verloopje zou misschien wel kunnen maar dan heb je alsnog geen audio. Beetje hetzelfde als van DVI naar HDMI dan mis je ook het geluid.

EDIT: als ik het goed begrijp wil je dus niet op een oude macbook een scherm met displayport aansluiten maar wil je een nieuwe macbook kopen en daar een scherm met displayport aanhangen. lees dan mijn bericht maar niet en alleen wat onder mij staat.

Bijdrager
    stevenxs

Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter

Met een adapter kunt u via de Mini DisplayPort een extern beeldscherm of een projector aansluiten. Op het beeldscherm kunt u dan al uw werk doen of u breidt er uw desktop mee uit. In combinatie met de projector kunt u in een synchrone weergave werken, zodat u bijvoorbeeld bij een presentatie hetzelfde ziet als uw publiek. Met de Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter kunt u een modern digitaal DVI-scherm aansluiten, zoals de 20- of 23-inch Apple Cinema Display. Raadpleeg de documentatie voor de juiste adapter of neem contact op met de fabrikant van uw beeldscherm.

Mini DisplayPort-naar-dual-link-DVI-adapter

Met de Mini DisplayPort-naar-dual-link-DVI-adapter kunt u een 30-inch beeldscherm aansluiten, bijvoorbeeld de Apple Cinema Display HD. Zo kunt u genieten van een optimale breedbeeldkwaliteit met een resolutie van 2560 x 1600 pixels.

Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter

Met de Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter kunt u een analoog beeldscherm of een projector aansluiten, alsook een lcd-scherm met een VGA-connector of -kabel. Raadpleeg de documentatie voor de juiste adapter of neem contact op met de fabrikant van uw beeldscherm.

http://store.apple.com/nl/configure/MB467N/A?mco=MTkzOTU0NQ

Bijdrager
    iDecide

Die aansluiting lijkt er veel op het geen wat Apple al eerder heeft uitgebracht. Kennen jullie de ADC-kabels nog? Heb hier nog een scherm op een Powermac G4 staan, door deze kabel gaat het stroom, videosignaal en geluid. Vond het al een ideaal systeem (maar er is een voorwaarde: het moet natuurlijk wel door meerdere fabrikanten ondersteund worden) en zonde dat Apple dat niet meer gebruikte.

Bijdrager
    Pieterr

Met dat verschil dat DisplayPort een nieuwe, door veel bedrijven ondersteunde standaard is, en geen eigen Apple-only oplossing.

Bijdrager
    stevenxs

Klopt.

Voor meer info over de standaard:

http://www.displayport.org/open/default.htm

Bijdrager
    tommy666

Tja,maar (voorlopig) is Apple wel de nige die de Mini Displayport gebruikt…. *zucht*

Bijdrager
    1984

DisplayPort: What you need to know

Apple isn’t the only company supporting DisplayPort. HP, Philips, Samsung, Lenovo, AMD, Nvidia, Intel and many other companies have thrown their weight behind the standard, so we’ll be seeing a lot more DisplayPort-compatible devices in the coming years.

Bijdrager
    Apple

Dat het een bredere standaard is, was al langer bekend. Tot nu toe maakt Apple echter als enige mini-displayport aansluitingen. Het is wel vrijgegeven en geaccepteerd als standaard. We wachten daarom met smart op adapters van mini-display naar display en vice versa.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.