3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    kimpam

Geen mail verstturen met MAC via Ziggo

Ik heb een nieuwe computer, een MAC. Het lukt mij niet om mail te versturen via Ziggo. Binnen halen lukt wel.
    Het gekke is dat ik het wel gaat op mijn oude PC (windows).

Ik werk wel met mijn eigen domeinnaam maar dat moet niet het probleem zijn. Ziggo kan mij niet helpen.
    Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen (poorten etc.).

Kortom; ik moet toch een mail kunnen versturen via Ziggo en de MAC met mijn eigen domeinnaam?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt alvast

Bijdrager
    csteelooper

Als je met een eigen domeinnaam werkt en de mail via jouwadres@domein.nl wil versturen, kan dat wel degelijk het probleem zijn. Daarom de volgende vragen:

1. Welke hosting provider gebruik je en heb je inderdaad e-mailfunctionaliteiten afgenomen (of alleen aliassen/e-mailadressen)?
    2. Wat gebeurt er als je wel een mail probeert te versturen? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?
    3. Ga eens naar Mail > Voorkeuren > Accounts en post daarvan de screenshots, met name van de instellingen voor de SMTP-server.

Als je ook e-mailfunctionaliteiten hebt afgenomen bij je registrar, is het van belang dt je weet hoe je die kunt combineren met je internettoegang. Meestal is dan de (documentatie van de) registrar de aangewezen partij voor hulp. Vragen daarover kun je ook hier stellen; ik zal proberen je te helpen.

Bijdrager
    TheBigZ

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
    Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
    Server: smtp.ziggo.nl
    Serverpoort: 587
    Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
    Verificatie vereist / identiteitscontrole: Ja

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.