30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Geen Leopard CD bij MacBook

Hoi,

Ik merk zojuist, een paar maanden nadat ik m’n MacBook heb gekocht, dat de Leopard CD er helemaal niet bijzit. Hij is gewoon nieuw gekocht bij de iFactors, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Maandag iFactors bellen? Lijkt me niet dat ze me gaan geloven, zoveel maanden na aankoop. Ik heb de CD ook nog nooit nodig gehad, dus vandaar dat ik er nu pas achter kom.

Bijdrager
    RJ

Zit er helemaal geen cd bij?
    Bij mij staat het namelijk volgens mij niet op een aparte leopard cd maar op een cd waar ook iLife opstaat.

Bijdrager
    N-Freak

Grijze DVD.

Bijdrager
    Calpa

Als het goed is zitten er twee DVD’s bij.. ergens in die doosjes waar ook de stickers, het doekje en de boekjes inzitten..

Als hij er echt niet bij zit.. sjah, weet niet of iFactors er echt moeilijk over gaat doen; wat kan je immers met een extra Leopard DVD, als je ‘kwade intenties’ zou hebben had je het ook gewoon kunnen downloaden of kopiëren van iemand.

Bijdrager
    RobApple

Programma’s Leopard en iLife 08 etc. staan op de grijze installatie/herstel DVD’s. Is geen aparte Leopard DVD meegeleverd, ook geen aparte iLife ’08 DVD.

Geblokkeerd
    Carp

Kijk nog maar eens goed in de doos, er is een vak wat door een zwart karton is afgesloten, daaronder zitten de DVD’s en het boekje. 8)

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de (kleine vierkante) boekjes wel?

Bijdrager
    Superflu

Net voor de introductie van Leopard is er een hele reeks toestellen verkocht zonder Leopard-dvd. Je kon die dan achteraf vrijwel gratis nabestellen. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Bijdrager
    bartje

Daar dacht ik ook aan. Misschien dat ze wel een oude witte MacBook verkochten, en dat deze zo oud was dat het nog een editie was zonder de Leopard dvd. Misschien zit er wel de upgrade dvd bij.

Geblokkeerd
    Carp

Geloof ik niks van, die modellen werden dan gewoon met Tiger geleverd, TS heeft gewoon geen DVD gezien, ik maakte het enkele dagen geleden nog mee dat een verkoper meldde dat er geen DVD’s bijzaten. Toen ik in de doos keek, zaten ze dus gewoon nog onder dat zwarte karton verstopt! Daarom meld ik het maar ff!.

Bijdrager
    Xcode

Ik denk dat de DVD gewoon in de doos zit, ik zou nog maar eens even goed zoeken. In zijn onderschrift staat dit: ‘MacBook Black · 10.5.6 · 160GB · 3GB’. Dus hij heeft er Leopard op staan en dat betekent dus dat er in dit geval een hele grote kans is dat hij ook Leopard bij z’n MacBook heeft ‘gekregen’, maar hij is gewoon de DVD kwijt. Als de DVD écht niet in de doos zat, had je dat eigenlijk binnen een week of twee bij iFactors moeten melden zodat ze actie konden ondernemen. Ik denk niet dat ze je bij iFactors op deze manier gaan geloven.

Bijdrager
    RobApple

Als je een nieuwe computer koopt, moet je toch eerst altijd via je DVD(‘) de programma’s, zoals Leopard installeren. Anders werkt de computer niet. Of zie ik dat verkeerd?

Moderator
    unSOUND

Dat zie je inderdaad verkeerd.

Bijdrager
    Melle

Kurkdroog, maar uiterst efficient en grappig.
    :-)

Zoals het merendeel wel weet, staat alles gewoon al geïnstalleerd.
    Immers ook een van apples grootste verkoopargumenten

“out of the box” weet je wel…

Bijdrager
    RobApple

Sorry dan.

Bijdrager
    Xcode
    ”RobApple”

Sorry dan.

Oh, je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor. Je kan tenslotte niet alles weten. Bovendien ben je nooit uitgeleerd… (klopt de profielleeftijd?)

Bijdrager
    RobApple

Jawel. Ben 59 jaar. Als je een nieuwe computer installeert, moet je toch je thuismap een naam geven? Dat doe je via DVD. Of zie ik dat ook verkeerd? Je moet de taal ook ingeven etc.

Bijdrager
    Pieterr

Vraag nou niet iedere keer: “Of zie ik dat verkeerd?”

Geblokkeerd
    Carp

Nee hoor ook dat heb je verkeerd, er is toch de installatieprocedure met muziek,..?? Nooit gezien,..daar word je door de installatieprocedure begeleid, vul je naam, en korte naam in en je woongebied, waarmee hij automatisch je taal kiest.

Bijdrager
    Xcode

KingCarp, je reageert naar mijn mening nogal irritant. Natuurlijk heeft hij dat allemaal gezien.

Wanneer je een nieuwe Mac koopt, kan je ‘m gewoon aan doen zonder dat je de DVD uit de doos haalt. Leopard is al geïnstalleerd, maar wil voordat je kan ‘beginnen’ nog een aantal dingen van je weten. Dat kan allemaal zonder de DVD. Eigenlijk heb je de DVD pas weer nodig als je het besturingssysteem opnieuw op je Mac wilt zetten.

Moderator
    unSOUND
    ”RobApple”

Jawel. Ben 59 jaar. Als je een nieuwe computer installeert, moet je toch je thuismap een naam geven? Dat doe je via DVD. Of zie ik dat ook verkeerd? Je moet de taal ook ingeven etc.

Nee, dat zie je dus helaas ook verkeerd. Het programma waarin je je naam invoert staat al op de HD, evenals de talen waar je uit kunt kiezen… Sterker nog, je kunt dat registratievenster naar wens weer opnieuw oproepen bij een herstart zonder de DVD. Je hoeft alleen maar een bestandje weg te halen waardoor de Mac denkt dat hij voor het eerst aan gaat, en dan krijg je alle vragen weer opnieuw.

Bijdrager
    RobApple

O.k. Nu begrijp ik het. Bedankt.

Bijdrager
    arnout

Maar als er al een systeem voorgeinstalleerd is, of dit nu Tiger of Leopard is, dan moeten hier ook de installatiediscs van bijzitten.
    (Of hanteert Apple tegenwoordig hetzelfde beleid als Acer, waar je bij problemen met taalkeuze dan maar een ‘recovery disc’ van 70 euro moet nabestellen?)

Moderator
    unSOUND

Er horen altijd DVD’s bij te zitten, onze korte discussie ging meer over de vraag waarom hij ze nooit eerder nodig heeft gehad.

Maar zoals al eerder werd gezegd kan het zo zijn dat hij ze wel heeft, maar niet heeft gezien. Ze zitten namelijk vaak tussen de papieren en handleidingen verstopt.

Bijdrager
    Ramy

Ik heb even de cd’s van iemand anders geleend, maar ik zal maar eens even heel goed gaan zoeken. De boekjes heb ik wel, in zo’n doosje, maar daar zitten geen CD’s bij. Ik wil best geloven dat ik ze kwijt ben geraakt, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik die dingen ook gewoon nog nooit aangeraakt of nodig gehad, dus vandaar dat ik twijfel of ze er wel bij zaten.

Nou ja, ze zullen vast wel ergens liggen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De kans dat ze er echt niet bij zaten lijk mij erg klein. Apple is wat dat betreft erg secuur.
    Die DVD’s zitten soms aardig “verstopt”, ik hoop niet dat je ze per ongeluk met het karton hebt weggegooid (dat is eens gebeurt met zo’n platte MacBook Air tussen een stapel kranten :cry: )

En die cd’s van iemand anders daar heb je niets aan. Daar kun je in ieder geval geen OS mee installeren / herstellen. (werken alleen op de Mac waar ze bij geleverd werden, niet bij die van jou)
    Tenzij je het natuurlijk over een apart gekochte cd/dvd hebt.

Bijdrager
    desafiadore

Ik zou zeggen: Geef iFactors een een belletje of ga er langs!
    Gewoon zeggen dat ze er niet bij zaten…en even volhouden dat ze er niet bij zaten.
    Als ze er echt niet aan willen doe je het volgende:

Stuur een mail of bel naar ‘ cardservices’ in Zwolle.
    (adres/tel nr weet ik niet of ik hier mag plaatsen, maar google even zou ik zeggen)

Ze vragen je vervolgensom het serienummer van je mac en evt. het type en waar je
    deze gekocht hebt. (misschien dat je de aankoopnota even moet faxen naar ze, no problem lijkt me…)
    Je moet er dan even bij zeggen dat de winkel waar je je mac kocht je geen installatie
    dvd’s kan/wil geven.

Ik kreeg (super service b.t.w thanks cardservices!) gratis een nieuw setje thuisgestuurd
    voor mijn macbook!

Succes!

Bijdrager
    Edwin

Snow Leopard komt eraan, dan wil ik die Leopard DVD’s niet eens meer zien :P

Bijdrager
    Ramy

Thanks voor de reacties! Alle boekjes en dozen heb ik nog, dus het lijkt me sterk dat ik de CD’s weggegooid heb. Ik zal dan maar eens langsgaan, dan moet ’t vast wel goed komen.

Geblokkeerd
    Carp

Het zijn trouwens DVD’s ! 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.