3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    gewoonmich

Geen lees en schrijfrechten voor iTunes folder op NAS via "finder"

Ik heb al een tijdje de iTunes folder gecopieerd naar mijn Synology NAS. Staat in de “music” folder op mijn NAS. Heb in iTunes voorkeuren de locatie folder veranderd naar de folder op mijn NAS en dit werkt dus prima. Dit gaat allemaal zoals het hoort. Kan ook muziek en video’s openen met iTunes en ook nieuwe muziek en video’s toevoegen. Tot ver zo gaat het dus allemaal goed.

Alleen wanneer ik de info van een muziek of video bestand wil veranderen of wat extra wil toevoegen (zoals album afbeelding, album naam, artiest, etc) dan gaat dit niet.

Ben er uiteindelijk achtergekomen dat wanneer ik in “finder” naar mijn iTunes folder ga op mijn NAS. (staat onder gedeeld) en dan de info bekijk van mijn iTunes folder, er geen naam bij de lees en schrijf rechten staat. Bij “naam” staat er “onbekend”. Ik heb al verschillende namen geprobeerd bij gebruiker, zoals mijn eigen naam, naam diskstation, etc alleen alle namen zijn onbekend.

Weet iemand wat ik daar neer moet zetten om toch de rechten te krijgen om wat te veranderen of toe te voegen? Of moet ik andere handelingen/settings doen om dit te kunnen bewerkstelligen.

Voor de volledigheid. De music folder op mijn NAS heeft wel de lees en schrijfrechten en ik kan ook complete albums of video’s toevoegen. Deze worden allemaal op de NAS geplaatst inclusief de album afbeelding en naam. Kan het alleen niet veranderen of wat extra toevoegen.

Bijdrager
    TheBigZ
    gewoonmich op 07 januari 2014

Ik heb al een tijdje de iTunes folder gecopieerd naar mijn Synology NAS. Staat in de “music” folder op mijn NAS. Heb in iTunes voorkeuren de locatie folder veranderd naar de folder op mijn NAS en dit werkt dus prima. Dit gaat allemaal zoals het hoort.

iTunes media map verdeeld over 2 lokaties

unSOUND op 08 augustus 2013

Je moet in iTunes dan nog kiezen voor:

Archief > Bibliotheek > Orden bibliotheek,

dan worden alle bestanden verzameld op de vastgelegde locatie. Maar het gaat het meest mis als je in de voorkeuren de locatie veranderd. Beste is dan ook om daar niks te doen, maar gewoon de hele map iTunes verplaatsen en dan éénmalig iTunes starten met de ALT toets ingedrukt en dan de nieuwe locatie aanwijzen. Dan is iTunes ook minder geneigd ineens van locatie te veranderen als de NAS ineens niet of te laat reageert. ( dat is meestal de oorzaak van jouw probleem )

itunes op nas

iTunes met muziek op externe harde schijf

unSOUND op 19 oktober 2011

Sterker nog, als je het zo doet ben je alles kwijt…:sad:
    Mensen blijven de fout maken om te adviseren de locatie te veranderen in de voorkeuren. Dat moet je dus NIET, ik herhaal: NIET doen.
    Het is heel simpel: Kopieer de library naar de externe schijf, start iTunes eenmalig op met de ALT / Option toets ingedrukt, en wijs de nieuwe locatie aan. Klaar.

itunes kan locatie map 'itunes media' niet onthouden

unSOUND op 18 januari 2012

Je moet in ieder geval nooit de locatie veranderen in de voorkeuren, dat is een recept voor problemen. Maar dat hebben we pas in een stuk of 100 topics verteld… :sealed:
    Je moet zorgen dat de hele library ergens staat, dus niet alleen de map iTunes music of iTunes media. Dat voorop. Ten tweede moet je zorgen dat de Time Capsule gemount is VOOR je iTunes opstart.

[Opgelost] iTunes mappen door elkaar (?)

Bijdrager
    gewoonmich

@TheBigZ,

Zoals ik schrijf. Alles werkt naar behoren. Bovenstaande is dan ook niet van toepassing. Het gaat erom dat ik geen lees en schrijfrechten heb in finder voor de locatie op de NAS. Zou deze graag willen instellen. Alleen zoals ik schrijf, alle namen van gebruikers blijven onbekend.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.