15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Dutch_Lux

geen keuze voor domain bij aanmaken van exchange mailaccount

bij verschillende threads wordt geadviseerd om een hotmail imap account aan te maken via instellingen/mail/nieuwe account/ ms exchange

dan zounje onder domain m.otmail.com in moeten invullen mar ik heb dus geen domain veld?

doe ik iets fout?

Bijdrager
    Wolfii82

Om wat voor apparaat gaat het? iPhone, iPod, iPad? Wat voor versie draait erop?

Iets meer info is ook handig voor ons om mee te denken.

Bijdrager
    Dutch_Lux

sorry, ipad met ios 6

Bijdrager
    Wolfii82

Eerst geef je het Hotmail e-mailadres op en het wachtwoord. In het volgende scherm zou je dan een aantal opties moeten zien waaronder domein en server.

Domein kan je leeglaten, maar die zie je dus niet(?), die zie ik wel.
    Bij server vul je in: m.hotmail.com

Gebruikersnaam is je Hotmail e-mailadres.

Bijdrager
    Dutch_Lux

maar ik kies dus wel die exchange toch?

Bijdrager
    Wolfii82

Ja, dat werkt bij mij ook.

Ik gebruik het niet op mijn iPhone, ik heb het puur even getest, maar ik zie dat er ook een apart onderdeel Hotmail staat als je een e-mailaccount wilt aanmaken, die is nog wat makkelijker. Je kunt Exchange dus wel gebruiken om een Hotmail account aan te maken, maar je kunt net zo makkelijk direct Hotmail kiezen als je een e-mailaccount wilt aanmaken

Bijdrager
    Dutch_Lux

in het volgende scherm krijg allen maar die 4 schuifjes te zien van mail/agenda/contacten/herinneringen

maar geen keuze veldje voor domain
    (moet ik elders in de algemene instellingen iets aanzetten ofzo?

Bijdrager
    Dutch_Lux

de enige volgende keuze is dan “bewaar” of gereed oid

wanneer ik daarna op de aangemaakte account ga staan kan ik alleen nog synch opties en push mail opties kiezen ( naast de 4bekende schuifjes van mail agenda etc dan)

Bijdrager
    Wolfii82

Als je al daar bent dan is alles al gereed voor gebruik. “Domain” heb je niet nodig.

Standaard staat ingesteld dat een e-mailaccount mail toont van de laatste 3 dagen, dit moet je dan aanpassen in “geen limiet” als je alles wilt zien.

Onder E-mail, contacten, agenda’s, klik je onder Accounts op het account wat je net hebt ingesteld.
    Onder “Synchr. e-mail kies je voor “Geen Limiet”, als je dat zou willen.

Als je de Mail app opent zou je Hotmail mails moeten zien.

Bijdrager
    Dutch_Lux

dat klopt maar dan werkt de hotmail nog niet via imap. Hij werkt dan nl via pop3. En ik had juist begrepen dat door het gebruik van het domain m.hotmail.com zelfs hotmail als imap fungeerde.

enfin, die domain kan ik dus nergens instellen….hence the question:-)

Bijdrager
    Dutch_Lux

kijk dit filmpje maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=7lR_PfVmRf8

Bijdrager
    Wolfii82

Ok, dat weet ik niet. Ik zal eens kijken. Het veld domein zou je i.ig. moeten zien als je kiest voor Exchange account, dat heeft niks met Hotmail te maken.

Bijdrager
    Wolfii82

Ik heb het filmpje bekeken en dat is de IMAP variant. Je ziet namelijk allemaal submappen als de mail app wordt geopend in het filmpje en dat is IMAP.

Bij POP3 zie je alleen de inkomende mailtjes en geen submappen.

Daarnaast wordt het veld domein in het filmpje leeggelaten, dat wordt zelfs nog aangegeven. Dus waarom jij denkt dat het ingevuld moet worden snap ik niet.
    En zoals ik het heb uitgelegd, zo doet het filmpje dat ook.

Bijdrager
    Dutch_Lux

nogmaals sorry, ik zeg steeds domain: ik bedoel “server” dat komt bij mij niet terug

Bijdrager
    Wolfii82

Vul je e-mailadres en het wachtwoord in als je een Exchange account aanmaakt, klik op Volgende.

Dan pas krijg je het veld \”server\” te zien, niet eerder.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.