18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    2eSteve

Geen iWeb en iDVD, iLife bij Apple kopen?

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe MBP gekocht, waar ik heel blij mee ben, maar er is geen iWeb of iDVD voorgeïnstalleerd.
    Nu heb ik ff op internet zitten zoeken, en heb ook iWeb en iDVD als update gevonden. Die installeren natuurlijk niet, ze zeggen dat hij nog niet geïnstalleerd is.
    Als ik het echt wil hebben, moet ik iLife bij de Apple Store kopen. Maar ik vraag me af: geeft hij dan niet dezelfde foutmelding? Ik wil namelijk geen €50,- verspillen.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat voor foutmelding geeft hij dan?

Bijdrager
    2eSteve

“iWeb kan niet worden geïnstalleerd op deze schijf (Macintosh HD). Er is geen toepasselijk exemplaar van iWeb gevonden in /Programma’s”
    Deze zegt hij als ik Macintosh HD selecteer bij de stap ‘Doelvolume kiezen’ van de installatie.

Bijdrager
    Hansi2124

Nou, dat lijkt mij een logische melding als je het programma niet hebt.:wink:
    Die melding krijg je dus zeker niet als je iWeb en iDVD koopt en update.

(graag geen overbodige tags plaatsen; dat is niet bedoeld om er een zin van te maken)

Bijdrager
    2eSteve

OK, dank je wel! Ik wilde alleen zeker weten of ik die foutmelding niet kreeg als ik het in de Apple store koop.

(en van die tags, ik ben aardig nieuw op OMT, en op bijv. YouTube is het vaak handig om zoveel mogelijk tags te plaatsen)

Bijdrager
    pim939

Het hoort toch gewoon standaard aanwezig te zijn?

Bijdrager
    Hagert

Dacht ik ook.

Bijdrager
    pim939

Ga anders langs bij een APR en zeg dat je het niet hebt. Je hoort het standaard te hebben dus zullen ze je wel iets geven:wink:

Bijdrager
    Hagert

Of heb je nog twee van die grijze dvd’tjes liggen van een vorige Mac toevallig? Daar zit er één bij met Applicaties, daar staat iLife op (inclusief iWeb en iDVD)…

Bijdrager
    Hansi2124

Vandaag de dag wordt een Mac geleverd met een uitgekleed iLife-pakket: géén iWeb en geen iDVD.

Bijdrager
    pim939

idd. ik zie het. raar dat ze dat er uit hebben gehaald. het kan nu dus alleen nog maar via een DVD.

Bijdrager
    gtabak

Uitgekleed is misschien niet helemaal het juiste woord. Apple is met de laatste update van iLife gestopt met het ontwikkelen van iWeb en iDVD, vandaar dat het op oudere Mac’s nog wel aanwezig is, maar op nieuwere niet. Truc is nog aan een oude DVD van iLife te komen, want op de nieuwere (of in de App-store) zijn ze (iWeb en iDVD) niet meer aanwezig.

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    KarelWillem

Voor de duidelijkheid:
    – Als je een nieuwe Mac koopt: géén iDVD en iWeb
    – Als je iLife wilt downloaden in de App-store: géén iDVD en iWeb
    – Als je de DVD koopt: wél iDVD en iWeb

Bijdrager
    basbrouwers

Ik vraag me stiekem af of je dan ook geen functie hebt iDVD in iMovie (Deel > iDVD), of wat-ie dan zegt als je daarop klikt

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk is dat grijs…..

Bijdrager
    2eSteve

OK, bedankt voor jullie reacties!
    Ik zal iLife bij de volgende release kopen (dat duurt nog wel ff, maar ik kan best wachten:sarcastic:).

Ter info:
    Mijn MBP is mijn eerste Mac, ik ben helaas een Windows user geweest, en ik heb ‘m in de online Apple Store gekocht.
    En als iemand weet of er een dvd brand functie in iMovie zit, ben ik tevreden.

Geblokkeerd
    Bento
    2eSteve op 10 januari 2012

En als iemand weet of er een dvd brand functie in iMovie zit, ben ik tevreden.

Er is geen mogelijkheid om een VIDEO_TS map rechtsreeks aan te maken vanuit iMovie.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.