10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    itachi

Geen iPod kopen via Apple.com? ivm garantie

Nou klinkt de titel erg raar, maar het komt wel hierop neer.

Apple is een amerikaans bedrijf die 1 jaar garantie geeft op je iPod.
    Maar als je deze iPod via de Mediamarkt of een ander winkel in NL heb je 2 jaar garantie!(ivm met de Europese wetgeving)
    Een koop die je afsluit is een overeenkomst tussen JOU en de VERKOPER.
    De verkoper is dus jou 2 jaar garantie verschuldigd.
    Ik heb dit hele verhaal op GoT gelezen en wou het graag aan jullie (voor degenen die niet eeuwig trouw aan Apples eigen winkel hebben beloofd) mededelen.
    Tenzij er nog mensen zeggen dat dit niet klopt!

Btw….
    Applestore is toch een winkel in NL?
    Als ik daar mijn iPod ga kopen heb ik dan ook 2 jaar of zie ik dit verkeerd?

Bijdrager
    J-roen

Als je je iPod in een Nederlandse winkel (Mediamarkt, BCC) koopt is het eerste wat ze erbij zeggen “dat de garantie via Apple zelf gaat”.

En als de Applestore in Nederland producten wil verkopen doen ze dat onder Nederlands recht. Dus heb je qua garantie ook recht op de Nederlandse termijn daarvoor.

BTW. Die twee jaar zijn overigens maar heel moeilijk uit hetwetboek te peuteren. Ik heb het er zelf nog niet heel expliciet uit kunnen halen.

Bijdrager
    tijn22

Je kunt een stukje bijbetalen voor AppleCare, dan heb je 1 jaar extra garantie. Ik heb het zelf niet gedaan met mijn iPod, maar het is soms best lastig om je recht te halen wat betreft die wettelijke 2 jaar. Bedrijven zijn best stug wat ‘garantie buiten de garantie’ betreft.

Als je een dure iPod video koopt, en je wilt geen gezeur bij een defect, koop het dan erbij. Ben je zelf goed gebekt, en weet je hoe je je recht moet halen: dan gok je er maar op.
    Kijk, een iPod is kwalitatief een goed product, en het gaat echt niet zomaar kapot! Die AppleCare is ook wel weer aan de prijs, en dat geld kun je ook weer zien als begin voor weer een nieuwere iPod:)

Bijdrager
    mgmheck

Applecare is nonsens. Je betaalt voor iets waar je niet voor hoeft te betalen. Op het forum staat nog veel meer info hierover.

Bijdrager
    passenger

2 jaar garantie is ook geen wet, maar een richtlijn van Europa. Moet je inderdaad gewoon even vriendelijk doch dringend op wijzen, en anders met veel geduld en eventueel met juridische stapppen je recht halen.

Enneuh, Applecare moet je lekker zelf weten. Is een verzekering van langdurige service. De voors en tegens zijn hier uitgebreid besproken. Dat je het persoonlijk onzin vindt, van harte…

Bijdrager
    mgmheck

Het is geen onzin dat Applecare onzin is. Tuurlijk, je moet lekker zelf weten of je voor Applecare gaat, maar het is geld dat je beter voor iets anders kunt besteden. Maar ja…

Bijdrager
    itachi

2 jaar garantie is ook geen wet, maar een richtlijn van Europa. Moet je inderdaad gewoon even vriendelijk doch dringend op wijzen, en anders met veel geduld en eventueel met juridische stapppen je recht halen.

Dus als ik je goed begrijp bestaat er helemaal geen wet met 2 jaar garantie op dure elektronische producten?
    In dit geval kan je beter toch naar de MediaMarkt gaan, zij “geven (na enig aandringen) 2 jaar garantie.

http://mineco.fgov.be/enterprises/vademecum/Vade6_nl.htm

Bijdrager
    Blue-B

Ik blijf het schandalig vinden, garantie bijkopen bij een mp3 speler van 330+ euro

Bijdrager
    mgmheck
    ”itachi”

Dus als ik je goed begrijp bestaat er helemaal geen wet met 2 jaar garantie op dure elektronische producten?
    In dit geval kan je beter toch naar de MediaMarkt gaan, zij “geven (na enig aandringen) 2 jaar garantie.

http://mineco.fgov.be/enterprises/vademecum/Vade6_nl.htm

Doe eens wat moeite door bijvoorbeeld op het forum te zoeken. Het klakkeloos aannemen van (verkeerde) informatie komt je anders duur te staan.
    Overigens, een Europese richtlijn is bindend voor lidstaten (ietwat kort door de bocht maar in dit geval klopt het).

Bijdrager
    itachi

Doe eens wat moeite door bijvoorbeeld op het forum te zoeken. Het klakkeloos aannemen van (verkeerde) informatie komt je anders duur te staan.
    Overigens, een Europese richtlijn is bindend voor lidstaten (ietwat kort door de bocht maar in dit geval klopt het).

ja juist, en het gekke is dat de een van wel en de ander van niet beweert.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.