12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerard Havik

Geen iPhoto starten maar ander prog

Hallo allemaal,

Sinds OSx ben ik de draad een beetje kwijt. Niet erg, het is tenslotte Apple. Maar nu wil ik dat bij het aansluiten van mijn camera niet iPhoto maar CameraWindow van Canon opstart. Hoe bereik ik dat? Programma- en Systeem voorkeuren bieden die mogelijkheid niet, althans niet in het openbaar.

Bijdrager
    Yeti

Kijk eens op AppleTips.nl, misschien vind je daar iets via Terminal.

Bijdrager
    Dbakker

Start ‘fotolader’
    Onder ‘Voorleuren’ selecteer openen bij aansluiten camera ‘fotolader’

Dat is alles
    Succes ermee

Douwe-Jan

[edit] sorry je bedoelde de canon utility camerawindow… zie moderator post hieronder.

btw
    Wanneer je nieuw bent met apple adviseer ik je toch gewoon van iPhoto gebruik te maken.
    Dat is eigenlijk de plek en het programma waarmee je heel goed je foto’s kunt beheren.
    Bovendien zijn je foto’s in alle iLife, iWork en andere Apple programma’s direct via ‘media’ toegankelijk.
    Bovendien hoef je nooit meer na te denken waar je foto’s gebleven zijn. Rubriceren etc. gaat volledig automatisch.
    Vreemd misschien wanneer je gewent bent om e.a. zelf te doen. Yep… apple is gewoon anders en neemt je soms dingen logisch uit handen waarover je in andere omgevingen moet nadenken.
    En natuurlijk kun je heel handig je foto’s bijsnijden, aanpassen etc. Gewoon even proberen.
    Erg handig.

Bijdrager
    1984
    ”hurrah”

Ik importeer ze naar het bureaublad via het meegeleverde Canon programma “Camerawindow”
    Daarna importeren in de iPhoto bibliotheek .

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1571147&sid=2237eccb84daac20e11f2cb68b7bbcf4

Bijdrager
    Gerard Havik

Wauw, snelle reactie,

iPhoto werkte voor mijn oude camera perfect maar mijn nieuwe heeft ook filmpjes. Ik heb de gewoonte die te laten staan om op de camera aan anderen te laten zien. iPhoto importeert die elke keer weer, ook al gebruik ik de optie dubbele beelden over te slaan, oude foto’s worden wel overgeslagen maar die filmpjes niet.

Dus importeer ik ze met CameraWindow. Als de camera als schijf gemount werd was het veel eenvoudiger, maar de fabrikant wil het eenvoudig houden denk ik:? .

Bijdrager
    1984

Hallo, @Gerard Havik en welkom op OMT

Om een goed antwoord op je vraag te krijgen is het belangrijk erbij te vermelde welke versie je van MacOsX je gebruikt (10,4/ 10,5 etc.) welke iLife versie (iPhoto) en welk type camera, dit omdat daar nogal wat verschil in kan zitten.:wink:

Bijdrager
    nookie
    ”Gerard

iPhoto importeert die elke keer weer, ook al gebruik ik de optie dubbele beelden over te slaan

Importeer selectie?

Bijdrager
    binaries4me
    ”Yeti”

Kijk eens op AppleTips.nl, misschien vind je daar iets via Terminal.

Wat een dom antwoord als je het niet weet geef dan geen antwoord.

Bijdrager
    nookie

Weet jij het antwoord wel dan? Yeti komt nog met een link.

Bijdrager
    binaries4me

oke ik zal bij deze ook helpen.

moet je is fff vragen op macfreak.nl wie weet staat daar een antwoord

Bijdrager
    Oppie

LOL:lol:

Sinds iPhoto ’09 kun je de instelling van wat er opent bij aansluiten van een camera ook maken in de iPhoto voorkeuren.

Bijdrager
    Gerard Havik

Hartelijk dank allemaal voor de antwoorden, ik heb genoeg nu informatie om mijn Mac naar mijn hand te zetten!
    Als ik weer vragen heb weet ik nu waar ze te stellen en zal ook volledige informatie geven (sorry moderator). Er is vast een manier om deze discussie af te sluiten met probleem opgelost. 8)
    Nogmaals dan en tot schrijfs.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.