10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

[opgelost] geen ip adres meer

Sinds vandaag krijgt mijn Mac mini geen ip adres meer (ik heb nu even tijdelijk wifi aangezet)

Ik zie in instellingen dat mijn subnetmasker 255.255.0.0 is en dus fout maar ik kan het ook nergens veranderen. Ik heb een fritzbox 7390 en tot zover ik de andere apparaten kan checken zijn de andere apparaten zoals sat ontvanger mac tv4 gewoon actief met een ip adres in mijn range.

De Mini heeft een 169 range dus daar gaat het mis, steeds refresh helpt niet. Wat kan ik wijzigen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Moderator
    Night

Je kan eens proberen een andere kabel te gebruiken. Wellicht is er ergens iets mis mee (of de connector(s).
    Zoals je aangeeft geeft de DHCP server wel goed de adressen uit en werkt het internet verder ook goed op de Mini (in ieder geval via wifi), dus ergens tussen de router en de Mini gaat het mis.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

Idd, andere kabel, ander poorten proberen.
    Mac herstarten.

Bijdrager
    essiw

Router herstarten kan soms ook nog wel helpen

Bijdrager
    Fingerlicking

Sowieso is het niet slim om zelf een ip-adres toe te kennen, dit moet je aan je fritsbox overlaten. Daar kun je op basis van het MAC-adres van je mini een ip-adres toekennen.

Bijdrager
    essiw
    Fingerlicking op 19 september 2016

Sowieso is het niet slim om zelf een ip-adres toe te kennen, dit moet je aan je fritsbox overlaten. Daar kun je op basis van het MAC-adres van je mini een ip-adres toekennen.

Dit heeft de TS ook niet gedaan, maar wordt automatisch gedaan door de mac wanneer deze geen goede verbinding kan maken met de router.

Bijdrager
    bonestaak

Was inderdaad een Kabelbreuk maar omdat ik hier alleen ipads op de draadloze verbinding heb staan kon ik de Fritzbox niet direct zien (dat gaat niet meer op de Ipad 1) Ik heb tijdelijk mijn Mac op wireless gezet en toen kon ik de Fritzbox dus ook weer zien. Daar bleek een van de netwerkverbindingen van de vier verdwenen te zijn. Uitgerekend diegene die naar boven naar de grote rackswitch gaat.

Moderator
    Night

Oei, dan heb je dus wat te doen. Maar wel fijn dat je hebt probleem hebt kunnen tackelen.

Bijdrager
    bonestaak

Viel wel mee, breuk zat bij de stekker, iemand kennelijk aan getrokken, ik heb altijd wat extra lengte bij iedere kabel.

Bijdrager
    bonestaak

Nog even toegevoegd: breuk was met het blote oog niet te zien maar een simpele kabeltester gaf uitsluitsel, ik raad een ieder zo een apparaatje van ca 15 euro aan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.