5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Element

Geen invoerrechten meer in Belgie?

Hello,

Mijn vader heeft een imac die hij van Amerika wil opsturen naar belgie voor mijn verjaardag. Nu, dat is natuurlijk niet de moeite waard als er 40-60% invoerrechten op betaald moeten worden.

Ik kwam er in ieder geval niet goed aan uit, heb meermaals rondgekeken op fora op ebay en hierzo, dus ik dacht ik bel de douane effe op.

De dame aan telefoon kwam nogal suf over en vertelde me vlakweg dat er geen invoerrechten op computers waren. Verbijsterd vroeg ik haar of dat pas recent was. wist ze geen antwoord op.

Iemand die kan bevestigen wat de mevrouw aan telefoon zei?

met vele dank he

Bijdrager
    madcat

voor belgie weet ik het niet zeker, maar tegenwoordig zit er in nederland al een extra invoerrecht op als er een dvi stekker aanwezig is.
    Dus persoonlijk denk ik dat de ambtenaar in kwestie weer hard toe was een een dutje.

maar vraag maar om een brief zwart op wit met een handtekening eronder:)

Bijdrager
    Pieterr

Volgens deze site zit die mevrouw er naast…

Bijdrager
    Turbanus

BelgĂ»e heeft toch ook gewoon de EU-richtijn uit Brussel te volgen en moet die heffingen, net als alle andere lidstaten, afdragen aan Brussel…….

Bijdrager
    teleromeo

Invoerrechten of niet, als je iets laat opsturen uit een niet EU land maak je kans dat het aan de grens tegengehouden wordt en dat er BTW op berekend wordt. Daar komt dan nog een administratiekost bij zodat de kost inderdaad wel eens hoger dan 40 % kan bedragen. Het is een kwestie van geluk hebben of de heffing wel of niet berekend wordt, als jouw pak uit de stapel dagelijkse zendingen gepikt wordt zal de douane zijn werk doen.
    Op ebay kan je hier meer info vinden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.