7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Gorki

Geen internetverbinding

Beetje vreemd en verre van lekker maar ik krijg sinds een uur geleden geen internetverbinding meer via men appeltje, wel op de windows pc waar ik dit bericht nu tik maar e-mail wil niet en surfen al helemaal niet, krijg telkens de melding : Specific Server not Found.

Er is geen storing bij HCC en zoals gezegd kan ik het web wel op via windows.

Strange.

Heb ADSL Ethernetmodem en Sitecom Hubje met Apple en WinPC.

Bijdrager
    JeePee

Ik heb dat ook wel eens gehad… Ik kon niet meer online komen, zonder router, direct op de kabel.

De eerste keer heb ik na alles geprobeerd te hebben, inclusief alle reparatieprogramma’s mijn hele systeem opnieuw geïnstalleerd. Toen ik het daarna weer een keer had en wederom alle reparatieprogramma’s het lieten afweten, probeerde ik voor de eerste keer DiskWarrior 2.1.1 eens een keertje, had ik nog nooit gebruikt…

Sindsdien is DiskWarrior mijn belangrijkste reparatieprogramma, want hij kreeg mijn verbinding weer in orde. Sindsdien is het een aantal malen weer gebeurd, maar DiskWarrior kreeg de boel alle keren weer in orde!

Proberen waard?

Succes!

Bijdrager
    Gorki

Dat klint niet verkeerd, ken het progje niet maar ga het even opzoeken en uitproberen, alles wat ik tot nu toe deed bij dit probleem hielp geen mallemoer dus wie weet.

Bedankt.

Bijdrager
    Meltdown

Ik heb dat al vaker gehad. Zelfs vandaag nog.
    Het is een vreemd verschijnsel. Heeft iets met de DNS resolving te maken. Het gekke is ook dat de modem/router gewoon werkt en ingelogt is.
    Ik kan het altijd oplossen met diskwarrior in combinatie met het repareren van de permissies net als JeePee.

Bijdrager
    JeePee

Voordat ik DiskWarrior meestal gebruik en dus of van CD of van mijn andere partitie op moet starten, gebruik ik tegenwoordig Cocktail (met dank aan AppleWatcher) om alle ‘opfristaken’ te doen, zoals het repareren van permissions, het verwijderen van die logs, enz… Dan gebruik ik de autopilot in Cocktail en vink alles aan (alleen het verwijderen van de cache-files doe ik meestal niet, dus af en toe wel).

Alleen DiskWarrior heeft me al heel veel keren uit de brand geholpen bij deze problemen en andere…

DiskWarrior is er op dit moment nog alleen in een Mac OS 9 versie, maar is ondanks dat een van de allerbeste Mac OS X reparatieprogramma’s (in mijn ogen de beste). Versie 3 helemaal draaiend onder X zou al uit moeten zijn, maar blijkbaar is het nog niet helemaal klaar…

Er is een versie van 3 (een Sneak Peak) gesignaleerd op internet (via Acquisition en LimeWire), deze werkt tot eind maart of eind april en is wat mij betreft dus niet echt illegaal (ook omdat deze gratis was voor alle Expo-bezoekers en het reclame is voor het bedrijf). Alleen zitten daar een aantal bugs in, vandaar dat de officiële versie nog niet klaar is. Versie 2.1.1 kost $ 69,95 online en zeer waarschijnlijk kun je straks wel vanaf die versie voor weinig geld upgraden… Of nog even geduld, maar dat kan nog wel even duren…. we weten het niet….

DiskWarrior van Alsoft

Bijdrager
    Meltdown

Uitkijken met Cocktail en autopilot! Ik was mijn mail accounts kwijt na gebruik van autopilot.
    Moest alles weer in mail herstellen.

Bijdrager
    JeePee

Oh? Hmm, nog niets van gemerkt… Was dat versie 1.1? Ik gebruikte daarvoor Jaguar Cache Cleaner, maar dan moet je bij elke handeling weer je wachtwoord geven en dat vond ik nou zo handig van Autopilot…:|

Heb je enig idee met welke keuze in Autopilot het wel eens misgegaan kan zijn?:?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.