7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Gentei

Geen internet via ethernet kabel

Hallo

Wel een klein detail.
    ik heb geen internet op het werk als ik mijn macbook aansluit via de ethernet kabel.
    Op de desktop pc dan weer wel
    Ik krijg een normaal ip adres en alles maar als ik safari wil openen zegt hij dat ik geen verbinding heb.

Of heeft dit te maken omdat ik inlog op het netwerk op mijn werk waar mijn account recht heeft op internet?

Iemand een idee?

Bijdrager
    Rickje

Kan zijn dat op je werkplek iedere computer een vast IP adres heeft en ‘zomaar’ computers die nieuw worden meegenomen deze niet krijgt toegedeeld o.i.d.? Wat zeggen je systeembeheerders ervan? Denk dat zij je in dit geval het beste kunnen helpen… dan dat wij allemaal maar wat gokken en roepen.

Ik weet niet wat dat ‘werk account’ precies betekent, maar dit kan wellicht ermee te maken hebben..

Bijdrager
    Gentei

Kan zijn dat op je werkplek iedere computer een vast IP adres heeft en ‘zomaar’ computers die nieuw worden meegenomen deze niet krijgt toegedeeld o.i.d.? Wat zeggen je systeembeheerders ervan? Denk dat zij je in dit geval het beste kunnen helpen… dan dat wij allemaal maar wat gokken en roepen.

Ik weet niet wat dat ‘werk account’ precies betekent, maar dit kan wellicht ermee te maken hebben..

nee hoor mijn mac krijgt een ip adres toegekend….

Ik zal wel naar de systeembeheerder langs gaan alleen kan ik het deze week niet doen omdat ik de nacht doe dus ik zal hem niet zien, daarom mijn post hier.

Sleutelbeheerder
    Night

Kun je hem niet een mailtje sturen? Heb je antwoord tegen de tijd dat je weer aan het werk moet;)

Bijdrager
    Franky Mac

Bij ons op het werk gaat het Internet verkeer via een proxy server en die moet in de browser ingesteld worden. Verder moet er een userid en paswoord opgeven worden, anders krijg je geen toegang tot het Internet van die proxy server.

Inactief
    Anoniem

Klinkt als een systeembeheerder die z’n werk gewoon goed doet en “vreemde” hardware buiten de deur houdt. (of dat goed is, is natuurlijk afhankelijk van de policy die het bedrijf hanteert m.b.t. vreemde hardware)

Bijdrager
    Gentei
    Franky op 22 juli 2013

Bij ons op het werk gaat het Internet verkeer via een proxy server en die moet in de browser ingesteld worden. Verder moet er een userid en paswoord opgeven worden, anders krijg je geen toegang tot het Internet van die proxy server.

Yep dit is bij ons het geval…
    Alleen als ik mijn laptopt aansluit ik niet word gevraagd voor mijn userid en psw, terwijl dit bij het desktop wel het geval is.
    Het vreemde is, dat ik een collega een keer heb gezien dat hij zijn laptop zonder problemen verbond en had toegang tot het internet…

ach ja, ik heb een mailtje gestuurd maar hij heeft nog niet geantwoord….:(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.