10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

    Bijdrager
    pdenrooijen

    Geen internet verbinding via Airport Express

    Sinds vorige week is mijn internet via de kabel (UPC) onwijz traag.
    Ik maak gebruik van een Imac G5 (10.4.8) en een Airport Express. Na een belletje met UPC is er gisteren een monteur langs gekomen. Deze gast had geen ervaring met een Mac, en kon alleen een test uitvoeren door de kabel van de modem naar de Imac te connecten. Dit werkt ook zonder probleem.
    Als ik nu vervolgens de Airport Express weer aansluit en probeer een verbinding te maken moet ik mijn inlog gegevens voor UPC invullen. UPC geeft dan een melding dat hij een ander Mac adres vindt, dit is natuurlijk logisch, want hij ziet nu mijn Airport Express als eerste. Als ik vervolgens de modem en Imac herstart vraag hij weer om de login gegevens.
    Het vreemde is dat ik wel meerdere netwerken zie, ook internet sites kan pingen en een goed signaal heb. Groen lampje.
    Mijn TCP/ip instellingen staan ook op DHCP, en het doorlopen van de Airport utilitys gaat ook goed.
    Wat denken jullie, Hardware fout? Ik heb nog precies een week garantie.


    Bijdrager
    WaZoo

    provisioning.upc.nl al gedaan?


    Bijdrager
    pdenrooijen

    Je bedoelt dat ik maar gewoon een andere ISP moet gaan zoeken?


    Bijdrager
    iljitsch

    Door de lucht is nu eenmaal minder betrouwbaar dan met draad.

    Wat je kan proberen is “interference robustness” aan te zetten, of je AE instellen op een ander kanaal.


    Bijdrager
    WaZoo

    nee, lees dit maar:

    http://ace.dse.nl/ace_chello_1.html
    of
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=995152&sid=cf4cc34eb9ef3ab0f98f043557dfd676

    Dus eigenlijk:

    Sluit je modem aan op je Airport en zorg dat je computer verbinding heeft met je Airport.
    Trek de stekker uit je modem, ongeveer 10/20 minuten wachten (meningen verschillen hierover) en weer stroom erop.
    Ga met safari naar: http://provisioning.upc.nl
    dan doorloop je de procedure ‘nieuwe computer’ en kun je internetten via je je Airport.

    Zou moeten werken…


    Bijdrager
    pdenrooijen

    Kijk hier heb ik wat aan. Wat een fuckers zeg bij UPC. Die gast zegt gewoon “Tja die router is stuk, ik zou maar eens gaan denken aan een nieuwe”.

    Bedankt allemaal


    Bijdrager
    iJoost

    Kijk even op welke kanalen al die zichtbare draadloze netwerken zitten (widget: AirTrafficControl) en kies dan een kanaal voor jezelf wat minimaal 4 kanalen verwijderd is van andere kanalen.


    Bijdrager
    WaZoo
    ”iJoost”

    Kijk even op welke kanalen al die zichtbare draadloze netwerken zitten (widget: AirTrafficControl) en kies dan een kanaal voor jezelf wat minimaal 4 kanalen verwijderd is van andere kanalen.

    4 kanalen????
    Is zeker heeeeeeel erg rustig in die buurt van jou!
    Op elk gegeven moment van de dag heb ik hier minimaal 15 draadloze broeders om me heen, wordt dan wel erg moeilijk met 4 kanalen verschil…


    Bijdrager
    iJoost

    Dan heb je pech. Behalve natuurlijk als ze met z’n allen op kanaal 1 zitten te worstelen want dan kun je er gemakkelijk vier vanaf gaan zitten. Toch even kijken hoe het verdeeld is dus. En dan gewoon doen wat er mogelijk is.


    Bijdrager
    pdenrooijen

    Mensen, heel erg bedankt. Alles werkt weer. Ik zit er wel over te denken om toch maar over te gaan op ADSL.

    Bedankt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.