5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    huya

geen internet verbinding

hallo,

ik heb enkele weken terug een macbook pro gekocht op de online apple store. Thuis werk alles perfect maar als ik op mijn kot zit waar ik studeer krijg ik geen verbinding met het inernet.

Als ik de ethernet kabel in mijn computer steek springt het bolletje van ethernet op groen maar hij geeft ook als melding bij Systeemvoorkeuren > Netwerk > Ethernet: “Ethernet heeft een zelf toegekend IP adres en kan mogelijk geen verbinding tot stand brengen”.
    Ook onvang ik een public wifi signaal waarbij ik hetzelfde probleem heb.

Weet iemand wat het probleem is?

Grtz

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al geprobeerd om de wifi-verbinding te verbreken via het symbool bovenin de menubalk als de ethernetkabel in je MBP gaat?

Bijdrager
    huya

nee maar ik denk dat het ook niet zal helpen, want het wifi signaal pik ik nog maar enkele dagen op en voordien had ik hetzelfde probleem al.

Bijdrager
    MacMartino

Op jouw KOT is dus ethernet. Waar gaat de draad naartoe? Naar een router? In dat geval moet hij
    de router herkennen en via de router internet op kunnen. Zonder router pakt hij het (nu dus) lokale IP adres op en bevind je je in het netwerk in het kot;)

Anyway; er is volgens mij een soort bugje in de MBP want dit probleem had ik ook en velen met mij, enkele weken geleden.
    Opeens deed ie het niet meer, en zag de router niet. Herstarten van router en macbook hielp niet, maar na de 3e herstart in een week tijd was daar opeens de verbinding. Draait weer als een zonnetje. Dus wellicht: mac aansluiten (niet herstart, maar echt uit) , uitzetten, ff wachten, aanzetten. Eventueel deze cyclus (indien niet succesvol) een halve dag later weer proberen.

Bijdrager
    huya

het is eindelijk gelukt , ik heb een ander bakje genomen uit een andere kamer en daarmee werkt het wel:D

toch bedankt allemaal
    grtz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.