5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Loro

Geen Internet – Speedtouch Home met Airport Extreme

Ik gebruik jaar en dag een getweakte Speedtouch Home ADSL modem/router in combinatie met een Airport Extreme. De Speedtouch maakt verbinding met het internet en verdeelt voor zover ik het begrijp ip adressen via DHCP. Onlangs heb ik m’n Airport Extreme moeten resetten omdat de externe USB disk die verbonden is met de AE zich niet meer toonde in het netwerk.

Momenteel loopt alles weer als vanouds alleen krijg ik het internet op m’n macbook niet meer werkende. Wat ik ook probeer. Ik dacht dat ik vroeger onder de internet tab volgende settings had:
    Connect using: Ethernet
    Configure IPv4: Manually
    IP Address: 10.0.0.x
    Subnet Mask: 255.0.0.x
    Router Address: 10.0.0.138
    DNS Server(s): van ISP
    Ethernet Wan Port: Automatic
    Connection Sharing: Off (Bridge Mode)

Heb ondertussen modem en AE gereset, ook zonder resultaat.

Heeft iemand ervaring met volgende netwerk/internet sharing opzet of ideetjes die me op de goede weg zouden kunnen zetten?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    fnk

Heb je al de Setup assistant al geprobeerd?

Bijdrager
    martinschenderling

Zelf heb ik de volgende (vrij probleemloze) opstelling: Vanaf mijn Speedtouch gaan er twee kabels naar mijn compu’s (één gaat er direct naar een PC en één naar een switch die weer verbonden is met een G4, een printer en een andere PC), één (korte) kabel gaat vanaf de Speedtouch direct naar de Airport Extreme. Zo heb ik overal een stabiel netwerk + het gemak van wireless bereik (overal) in huis voor een PC laptop en Macbook.
    Ik gebruik de Speedtouch dus NIET als wireless station. Wireless mode heb ik in de Speedtouch daarom gewoon uitgezet.

Bijdrager
    dspiers

Loro,

Ben geen expert hier in. Maar kijkende op je lijstje valt mij een ding op. De setting dat het IP address manual is. Normaal bij kabel and DSL, is dit altijd dynamic. Ze delen de IP addresses uit dynamicly, dat houdt in dat het kan veranderen.

Misschien kan je daar een keer naar kijken. En zorgen dat je DCHP aan hebt staan.

Bijdrager
    Loro

Ik heb het probleem eindelijk kunnen oplossen. Blijkbaar was er niets mis met de settings van m’n Airport Extreme. Nadat ik de Network settings voor alle macs in m’n netwerk op DHCP had gezet en de juiste DNS servers had toegevoegd werkt alles weer zoals het moet.

Bedankt voor de reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.