18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    tiktak12

Geen internet op macbook pro

Beste iedereen,

Ik heb vanochtend een nieuwe macbook pro binnengekregen en ging vol goede moed aan de slag.

Probleem is alleen dat internet niet werkt. Eerst kreeg ik meerdere malen de foutmelding dat mijn wachtwoord niet correct was, terwijl ik 100% zeker weet dat hij wel klopte (heb het op mijn windows PC geprobeerd, en daar deed ‘ie het wel).

Na de Macbook elke keer opnieuw opstarten, gegevens constant opnieuw invoeren krijg ik nu deze foutmeldingen:

#1 : “Airport heeft het zelftoegekende IP-adres 169.254.122.28 en kan geen internetverbinding tot stand brengen”

Nu heb ik gelezen dat dat aan mijn DHCP ligt, dus heb ik op Vernieuw DHXP Lease geklikt. Maar dan krijg ik de foutmelding: “AirPort heeft geen IP-adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen”, waarna hij weer terugschakelt op foutmelding #1.

En af en toe geeft hij aan dat hij wel verbonden is, maar dat is met een ip-adres als 192.168.0.2 en dan doet internet het niet.

Weet iemand mijn oplossing? Want ik baal hier nogal van.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je de netwerk wizard al gedraaid? Daarmee los je al snel een hoop problemen op! Wel netjes stap voor stap precies doen wat de wizard vraagt. Dus ook het opnieuw opstarten van de Airport en het modem.

Bijdrager
    tiktak12

Je bedoelt de Diagnostiche netwerkinfo?

Want dan kom ik niet verder dan AirPort-netwerk selecteren. Hij blijft dan hangen op “Detecteren…”

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat bedoel ik inderdaad, sorry voor de verwarring!

Dat klopt idd niet. Heb je de Airport al eens opnieuw uit en aan gezet? Je moet ook niet te veel afstand nemen bij het configureren van de netwerk verbinding.

Bijdrager
    fozzy

Airport, modem, en mac uitschakelen, daarna alles weer opstarten zou ook nog wel eens kunnen helpen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Onze Airport raakt wel eens van slag wanneer we een nieuw apparaat verbinden. Een reset doet vaak wonderen..

Bijdrager
    mark-a-mac

@TS
    Welke router gebruik je? Heb je die al eens 30 seconden van de stroom afgehaald en weer opnieuw opgestart? Doe dat eens!

Bijdrager
    tiktak12

Ik heb Airport al meerdere malen in-en-uitgeschakeld. Helpt niets. Airport resetten? Hoe werkt dat precies?

@mark-a-mac: ik heb het standaard kabelmodem van UPC. Geen idee welk model dat precies is, dat zou ik even moeten opzoeken.

Bijdrager
    xionix

je stroom van dat modem aftrekken voor 1 minuut lang. Dat betekent dat hij zich reset, daarna je mac proberen te verbinden opnieuw.
    Is jouw netwerk bij toeval zo opgebouwd dat je meer dan alleen een wachtwoord moet doorgeven want je zegt zelf al dat hij bij nieuwe apparaten raar doet? Zoiets als mac adres enz doorgeven.

Bijdrager
    ikkieman

Heb je al geprobeerd om via de kabel op het netwerk te komen? Evt. kun je dan een ander wachtwoord/beveiligingsmethode instellen voor je WIFI netwerk.

Bijdrager
    Oppie

Probeer het eens op een andere plek; bij de buren of zo.

Bijdrager
    mark-a-mac

Vertel svp toch iets meer over je apparaten. Een standaardmodem van UPC? Als het alleen een modem is, moet je de installatieprocedure van UPC gebruiken, maar ik kan je zó al vertellen dat twee computers tegelijk op één modem aansluiten niet gaat werken.
    [Edit] een standaardmodem van UPC heeft volgens mij geen WiFi-accesspoint aan boord… dus vertel ook maar of je überhaupt wel draadloos aan het werk bent…

Bijdrager
    indravd

Ik denk dat hij gewoon een standaard Modem heeft van UPC maar wel voor de optie draadloos heeft gekozen.
    Het zou gewoon moeten werken. Ik denk dat je hem gewoon even opnieuw aan en uit moet zetten of even op google kijken of er meer mensen met die modem en een mac problemen hebben.

Bijdrager
    tiktak12

He iedereen!

Het is echt enorm raar. Maar ik ben bij de buurman langs geweest, die dezelfde hetzelfde abonnement heeft als ik bij UPC. Hij had vandaag ook een macbook pro gekocht en bij hem deed internet het wel. Toen ik daar aankwam kon ik ook meteen internetten op zijn verbinding. Ik heb daar 1,02GB aan updates gedownload. Toen ik vervolgens thuiskwam, kon ik ook hier internetten op mijn Macbook Pro.

Heel raar, maar ik ben gewoon blij dat ‘ie het doet.

Bedankt voor de reacties jongens!

Geblokkeerd
    Anoniem

Zit je nou niet gewoon op het Wifi netwerk van je buurman te Internetten?;)

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je misschien ook nog ingesteld dat er toegang alleen mogelijk is via MAC-adres? Of een andere soort extra beveiliging?

Bijdrager
    MouseMighty

De standaard Media box van UPC heeft GEEN Wifi mogelijkheid. Je zal het dus met een ander apparaat draadloos moeten maken. Hele simpele test. Stop de ethernet kabel eens in je MBP. Kijk eens op je PC wat daar de instellingen zijn? DNS servers etc. Want ik heb idd hetzelfde vermoeden als cailin coilleach dat je nu het netwerk van de buurman te pakken hebt :crazy:

Bijdrager
    mark-a-mac

In ieder geval wel een fidele buurman. Met een goede smaak :innocent:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.