7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vannoord86

Geen internet Imac

Hallo,

Ik heb een imac van late 2013. Ik heb nu alleen sinds een dag geen internet meer, zowel bedraad als draadloos niet meer. Hij geeft op mijn mac aan dat ik verbinding met ethernet en wifi heb in mijn netwerk voorkeuren, ook bij probleem oplossing geeft hij aan dat de internetverbinding goed lijkt te werken. In mijn browser geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de server.

IP adres klopt.

Iemand een idee hoe dit op te lossen. Het probleem is ineens ontstaan. Gister nog internet, vanochtend niet meer. Met mijn ipad en macbook heb ik geen problemen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Frank Visser

– Keer opnieuw opstarten kan wonderen doen
    – Controleren op hardware defect (Voordat het grijze scherm getoond wordt bij het opstarten de ‘D’ toets ingedrukt houden)
    – Je hele netwerk laten vergeten op je mac en opnieuw laten verbinden
    – je router keer resetten

Ben eigelijk een leek op internet gebied, maar dit wil nog wel is helpen.

Bijdrager
    vannoord86

Bedankt voor de reactie.

Net mijn imac opnieuw opgestart maar nu ben ik nog verder van huis. Hij start gewoon op maar vervolgens kan ik niks meer doen. Ik zie mijn muis wel op mijn scherm maar kan niks aanklikken, het enigste wat hij doet is als ik de rechter muisknop gebruik dat hij dan het optiemenu opent maar hierin kan ik vervolgens ook niks aanklikken. Alleen opnieuw aan en uitzetten met de knop op de imac lukt nog maar verandert niks. Na het opstarten D ingedukt houden gedaan, geeft aan dat alles naar behoren werkt.

Iemand een idee?

Bijdrager
    Frank Visser

Hmm geen defecten dus..
    Gister had ik hetzelfde probleem geloof ik, mij hele mac liep vast. Kon alleen mijn muis bewegen, verder deed helemaal niks het meer.
    De muziek speelde gewoon door. Even achterop me mac uit en aan gedaan en hij deed het weer. Toch vreemd. Je kan natuurlijk niks verder proberen als je mac het niet doet, opnieuw aan en uit doen. Kijken of die weer naar behoren werkt.

Bijdrager
    Obi

Mijn imac (mid 2010) heeft onder Mavericks hetzelfde probleem, internet valt soms weg zonder een aanwijsbare oorzaak.
    In ‘network diagnostics’ kan ik zien dat mijn ISP internet aanlevert, maar dat m’n imac geen internet doorgeeft, de laatste 2 status ‘ledjes’ veranderen in network diagnostic van geel naar rood. En naar een paar minuten werkt internet weer opeens..
    Ik heb ook in de Console gezocht naar systeem boodschappen die dit kunen verklaren maar daar heb ik niks gevonden.

Mogelijk is een ethernet switch verdacht, binnenkort ga ik naar een nieuwe imac en vervang ook die switch, kijken of dat het probleem oplost…

Geblokkeerd
    Bento

Heb je het probleem ook met een andere browser?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Al een keertje opgestart in safe mode? (Daarna normaal opstarten.)

Opstarten in safe-mode is een algemene tip voor vage problemen. Het is geen tovermiddel maar kan soms helpen bij de meest uiteenlopende problemen.
    Er gebeuren hoofdzakelijk 4 dingen:

1) Tijdens opstarten (wat langer kan duren) wordt de HD gecontroleerd.
    2) Het system cache geheugen wordt gewist. (Voor het geval dat corrupt is)
    3) Alleen de absoluut noodzakelijke extensies worden ingeladen (Daardoor is werken in safe-mode beperkter dan bij een normale opstart).
    4) Er worden géén items opgestart die in je log-in lijst van je account staan.

Als het opstarten lukte, en je kunt nu wel iets aanklikken en internet doet het, dan ligt het voor de hand dat een onderdeel in de map internet plug-ins (in de bibliotheek op de ‘root’ van de HD) de oorzaak is. D.w.z: wat je internet probleem betreft want het probleem dat je niets kunt aanklikken is iets heel anders en hopelijk is dat na de safe-boot ook opgelost.

In mijn browser geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de server.

Ik heb dat tijdens werkzaamheden aan mijn verbinding waar ik ook een probleem mee had ook gehad. Dat had denk ik met de router te maken. De verbinding was ‘OK’ (alles groen dus) maar ik kon geen enkele site bereiken. Bij jou echter gebeurde dit dus spontaan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.