18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

Geen internetdiensten van Apple, hoe router in te stellen?

Hallo,

Ik heb een lastig probleem. Het zit zo; ik heb een iPad en iPhone 4 waar ik beide graag bepaalde diensten zou willen gebruiken:
    – Zoek mijn iPhone
    – Remote
    – AirPlay
    – AirPrint

Hiervoor moet je altijd met bepaalde devices/computers op hetzelfde netwerkt zitten. Maar het zit zo dat dit niet werkt met mijn huidige router (denk ik), namelijk als er een vriend langskomt en hij op mijn wifi wil. Hij er nooit tussen staat en ik altijd op anders moet klikken om dezelfde naam in te voegen met de beveiligsoort (WEP). Daarna het wachtwoord invoeren lukt ook nog, maar daarna moet ik naar het kastje zelf lopen en op een rood knoppie klikken om te kunnen verbinden (net nadat hij op verbinden heeft gedrukt).

PFFF, lang verhaal!

Maar ik weet dat het niet aan mijn iPhone/iPad ligt doordat de diensten wel werken via 3G.
    Is er een instelling die ik moet maken?

Ps: Routernaam is SpeedTouchAE3E91

Bijdrager
    stavos
    Dems op 19 januari 2011

PFFF, lang verhaal!

En onduidelijk ook..:confused:

Bijdrager
    Dems

Wat snap je niet?

Bijdrager
    stavos

Dat lange verhaal. Heeft ondermeer te maken met je zinsopbouw;

… namelijk als er een vriend langskomt en hij op mijn wifi wil. Hij er nooit tussen staat…

Maar ik gok dat je probleem is dat je zelf geen verbinding kan maken met je eigen WiFi netwerk?

Geblokkeerd
    Anoniem

Remote en Airplay werken sowieso niet over 3G vrind.

Het enige probleem dat jij hebt is dat je huidige router een extra stukje veiligheid heeft: schijnbaar accepteert ie geen nieuwe apparaten, tenzij jij hardwarematig op een knopje duwt tijdens het aanmelden. Eerlijk gezegd vind ik dat best een strakke feature! Welke router heb je?

Maar goed, wat is nou je probleem?
    * Dat knopje? Dan moet je maar een andere router kopen.
    * Het feit dat je de naam van het netwerk in moet typen? Dan moet je de router het SSID laten broadcasten.
    * Dat je een password in moet typen? Dan moet je minder lui zijn, want een password is ECHT belangrijk met Wifi.

Sterker nog, WEP stelt geen reet voor. Minder dan WPA2 moet je tegenwoordig niet meer doen.

Bijdrager
    Dems

Ik heb een Thomson 570, maar het hele punt is dat remote e.d op mijn wifi dus niet werkt. Maar als ik mywi en daar m’n iPad en computer op zet wel.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is eerlijk gezegd echt heel, heel knap.

EDIT:
    Als je je Thomson gebruikt. Gebruiken dan alle apparaten Wifi? Of zit die PC van je toevallig bedraad aan het apparaat? Zo ja, zit ie dan wel in de zelfde IP range als de rest?

Bijdrager
    Mister Blobby

Is jouw router UPnP (united Plug and Play) dat is onder andere en vereiste om gebruikt te kunnen maken van de diensten van Back-to-my-mac. Zie deze link:

http://support.apple.com/kb/HT1109?viewlocale=nl_NL

Daarnaast ben ik het eens met de anderen dat WEP als beveiligingsversleuteling echt _NIET_ meer kan: het is gekraakt en erdoor onveilig. Gebruik voor versleuteling minimaal WPA2.

Mocht je in het router geen WPA2 kunnen vinden dat is het waarschijnlijk een oud router zonder uPnP.

MB

Bijdrager
    iMad

Neem eens contact op met je provider en kijk of je recht hebt op een nieuwe modem/router.
    (jouw type wordt niet meer gemaakt)
    Vroeger was het namelijk zo dat ze nog wel eens als er nieuwe modems werden geleverd ook oude klanten nieuwe modems konden krijgen.

En anders zou ik eens kijken naar een andere modem met in ieder geval wifi …….n ondersteuning.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Blobby:
    uPNP heeft helaas niets te maken met Airplay en Remote. uPNP is voor NAT verkeer tussen Internet en het interne netwerk, terwijl Airplay en Remote allebei binnen het interne netwerk blijven.

Bijdrager
    Dems

Mijn wifi router is WiFi b, kan dat het probleem zijn?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee.

Als alle apparaten zich aan kunnen melden op het netwerk en er ook netwerkverkeer mogelijk is tussen de apparaten, dan horen Remote en Airplay ook te werken. De vraag blijft dus nog steeds: zitten alle apparaten via Wifi aangesloten? Of is de PC bedraad?

Daarnaast:
    * Kunnen alle apparaten Internetten?
    * Zitten alle apparaten in de zelfde IP range?
    * Kunnen de apparaten elkaar pingen?
    * Is verkeer als file sharing (SMB of AFP) of iets dergelijks wel mogelijk?

Bijdrager
    Dems

Alle apparaten zitten met wifi verbonden, niks is bedraad.

Alle apparaten kunnen internetten.
    Wat is dat:)?
    Wat bedoel je hiermee?
    Hoe is dit te achterhalen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Please tell me you’re joking.:eek:

Wat zit je nu te doen? -nu-?

Bijdrager
    Dems

Dat internet niet werkt is niet het probleem maar dat de dientsten op mijn wifi niet werken, en ik dacht dat dat misschien daardoor kon komen. Blijkbaar niet dus.

Geblokkeerd
    Anoniem

Al die punten die ik noemde zijn troubleshooting stappen, om vast te stellen of jouw netwerk het uberhaupt niet doet.

Als jij EN niet kan Internetten op je gewone Wifi netwerk EN je kan ook de andere computers niet zien, dan werkt je netwerk gewoon niet. En dus zullen Remote e.d. het ook niet doen.

Sowieso, zoals ik al zei is dit onzin:

Maar ik weet dat het niet aan mijn iPhone/iPad ligt doordat de diensten wel werken via 3G.

Remote en AirPlay werken -nooit- via 3G.

Ik heb het idee dat jij OF de situatie gewoon erg slecht beschrijft, OF dat je eigenlijk niet snapt wat je doet. Geen van twee zijn een schande, maar beiden vereisen een aparte aanpak.

Bijdrager
    Dems

Sorry, met 3G bedoel ik dat ik mywi instelde, en mijn iPad en computer dr op gooide;)

Bijdrager
    iep
    Dems op 19 januari 2011

Ik heb een Thomson 570, maar het hele punt is dat remote e.d op mijn wifi dus niet werkt. Maar als ik mywi en daar m\’n iPad en computer op zet wel.

Dat is ook niet zo raar. MyWi maakt van je iPhone een wifi apparaat zoals de Thomson. Dingen als Remote, AirPlay en AirPrint werken alleen op een wifi netwerk. Aangezien 3G een compleet ander soort verbinding is dan wifi zullen Remote, AirPlay en AirPrint niet gaan werken wanneer je alleen een 3G verbinding hebt. Dit is gedaan uit veiligheidsoverwegingen omdat je dan anders naar iedereen z’n printer, stereo, etc. kunt gaan printen en AirPlay’en. Dat is net zoiets als in Amsterdam je fiets en auto niet op slot zetten, die zijn dan ook heel snel weg (lees: gejat).

Wat je eigenlijk moet doen is zorgen dat iPhone, iPad en computer op het wifi netwerk van die Thomson zitten. Uit je verhaal maak ik op dat nou juist dit tot problemen leidt. Providers willen wel eens vaker dit soort dingen afschermen zodat klanten de boel niet om zeep helpen en er niets meer werkt. Dan kan het zijn dat je niet meer dan 2 apparaten erop kan aansluiten. Nummer 3 heeft dan pech, die werkt dan niet. Aangezien die Thomson inmiddels al aardig gedateerd is en je problemen met het apparaat hebt is het wellicht handig om eens met je provider te bellen en die te vragen hoe je die 3 apparaten op het wifi netwerk van de Thomson kan aansluiten (liefst ook exact in die bewoordingen, dat is het duidelijkst voor de helpdesk, het verhaal hier is iets te cryptisch). Wellicht dat zij een en ander moeten instellen of je een vervangend apparaat sturen.

Overigens is het niet zo heel erg slim om de naam van je netwerk hier neer te zetten, zeker niet als hij van WEP gebruik maakt. Als ik nu door Borne rijdt is het vrij eenvoudig om dat netwerk op te vangen en te kraken (WEP is zo gekraakt namelijk). Het risico zal in de praktijk niet zo erg groot zijn maar het is ook wel een stukje fatsoen om iemand van zoiets als dit op de hoogte te brengen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.