9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Veer

Geen internet…

Hallo,
    Misschien is deze vraag al eerder hier ergens langsgekomen, maar ik heb een probleem.
    Ik heb afgelopen weekend een nieuwe iMac G5 gekocht, maar nu probeer ik een internet aansluiting t maken, met hetzelfde stekkertje als waarme ik al een internet aansluiting had op m’n oude iMac.
    Het is overigens een kabelinternet via UPC en hij geeft ook wel aan dat contact maakt, dmv. automatische configuratie via DHCP, maar Safari maakt geen aansluiting met internet!
    En ook bij handmatige configuratie, met dezelfde codes als bij de oude iMac geen internet.
    Kan het zijn dat dit met een ander internetbrowser wel het geval is, of is er een ander probleem?

Bijdrager
    HSL

de dns server adressen al ingevuld?

Bijdrager
    kontheur
    ”Veer”

Het is overigens een kabelinternet via UPC

:x

Misschien even je modem eruit trekken en paar minuutjes wachten en hierna weer erin steken.

Bijdrager
    a la Mac

Stekker van de modem uittrekken, een paar minuutjes wachten, terug insteken en surfen maar;)

Bijdrager
    computer space

Ik heb wel eens begrepen dan UPC nog een ouderwetse manier van controle heeft om te zien welk apparaat er aan de modem hangt (Mac adres van de ehternetkaart of zo). En dat een nieuw apparaat daardoor standaard niet werkt. Ik had vroeger op kot UPC en daar moest je een mac-adres van je nieuwe apparaat opgeven aan de centrale en na een half uur werkte die dan. Door een willekeurige browser te openen kreeg je de webpagina van UPC waar dat ingesteld kon worden.

Bijdrager
    Veer

Misschien dat ik dan vanmiddag eens contact met UPC op moet nemen, wat met de stekkers eruit even wachten en daar weer aansluiten heeft me vooralsnog louter windeieren gelegd.
    Hij geeft telkens wel aan contact te hebben, de vorige keer ging de instalatie ook relatief eenvoudig, als je namelijk bij locatie: ‘automatisch’ ingaf zocht hij zelf naar een aansluiting.

Bijdrager
    iAM

Je moet de stekker er een uur uithalen. Pas daarna meld hij het mac adres opnieuw aan.
    Heb hetzelfde gedaan, alleen dan bij een pc en dat werkte.

Bijdrager
    music4mac

Je oude mac adres word idd gebruikt voor vertificatie wat je kunt doen is dus de kabel van de modem losgooien alles uitzetten en daarna kabel weer vastzetten modem opstarten en wachten tot dat de leds weer branden daarna mac opstarten als je nu naar internet gaat krijg je de aps pagina van upc hier moet je inloggen en dan word je nieuwe mac adres in de database van upc aangepast.
    lukt dit niet moet je even bellen met de helpdesk dan kunnen ze je acount resetten en dan zou je wel op de aps pagina komen.

Bijdrager
    Veer

Het is gelukt hoor.
    Ik heb inderdaad de modem opnieuw moeten opstarten en vervolgens weer inloggen.
    Beetje omslachtig, omdat ik de oude iMac ook nog voor het nodige moet gebruiken, maar daar moet ik nog maar eens een eenvoudig netwerkje alhier voor opzetten.
    Allen bedankt voor de tips…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.