-
Q:
Geen internal speakers meer?
Hallo,
Ik zit met een probleem dat ik nog niet heb tegengekomen. Ik heb een 17″ MBP van begin 2011 met OS X Lion.
Sinds gisteren heb ik precies geen “internal speakers” meer in myn system preferences, dus mijn audio gaat niet meer (zie foto)Heb dan even gezocht op Google, verschillende oplossingen gevonden zoals de permissies nakijken enzo, maar niks werkt. Iemand dit al meegemaakt of weet hoe dit op te lossen?
Thanks!
Hoi,
een eind geleden had ik dit ook. Ik kon wel met oortjes naar muziek luisteren, maar de speakers werkten niet meer, en ook de volumeknop/muteknop werkten niet meer.Ook kwam er rood licht uit de plaats waar ik normaal mijn oortjes kan inpluggen. Een van de oplossingen die ik las, was om met een tandenstoker in die poort te gaan.
Blijkbaar kun je ook optisch werken, en zit er een knopje ingebouwd in die poort. Door erop te klikken met iets fijns (tandenstoker) zou je dit terug kunnen omschakelen naar het gewone.
Hopelijk ben je hiermee geholpen.
gr,
LaurentAh, het beroemde rode lampje..
Als je nu nog garantie hebt, zou ik dit probleem zeker melden bij Apple Support, zodat dit geregistreerd staat.
Poos terug had ik hetzelfde met MacBook, kort voor verlopen garantie. Paar keer koptelefoon er uit en er in en toen leek het opgelost. Toen het een paar maanden later weer opnieuw optrad, kreeg ik de speakers op deze manier niet meer aan. Ook de ‘toothpick oplossing’ werkte niet.
Herstel hield in dat moederbord vervangen moest worden omdat alles zo fijn geintegreerd is
Heb toen moeten praten als brugman om dit kostenloos te laten doen. Men wilde eerst niet geloven dat eea binnen garantietermijn was begonnen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.