15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

geen ingebouwde microfoon in instellingen meer ?

Goeie avond.

Tot mijn verbazing heb ik geen instelling interne microfoon meer op mijn mac ?
    heb deze morgen gemerkt dat Facetime het niet meer deed (hoe kan dat nu zomaar) en dacht dat het aan Soudflower lag ( dat zit bij mijn geluid, weet niet hoe het daar kwam) dus dat heb ik met een script, en ook manueel (library- extensions) verwijderd.

Resultaat, nu geen instelling ingebouwde microfoon meer ?
    Hoe is dit op te lossen aub?

bedankt.

Bijdrager
    Q-collective

Probeer eens een SMC reset. Anders kan het zomaar een hardware probleem zijn.

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer eens het volgende: Ga naar System Preferences > Dictation & Speech (ik heb een Engelstalig systeem) en klik op de ‘Dictation’ tab. Kun je daar wel onder het microfoontje kiezen voor de interne microfoon?Als je dat kan, doe je dat en ga dan terug naar de Sound systeemvoorkeuren. Is de mic nu terug?

Wat ook wel eens wil helpen (las ik ergens) is opstarten in Safe mode en inloggen, het Sound input systeemvoorkeurenpaneel openen (nu staat er niets als het goed is), deze weer afsluiten en vervolgens ‘gewoon’ herstarten.

Inactief
    Anoniem

Hopelijk heb je niet teveel weggegooid met die scripts.

Bijdrager
    Johnyw

Geen dictation and speach hier ?

Bijdrager
    Johnyw

Misschien moet ik de nieuwe ssyteemsoftware instaleren, maar naar ik gelezen hebt werkt mijn wacum tablet dan niet meer…dus, dat lijkt me in mijn geval niet verstandig

Sleutelbeheerder
    Night

Welke versie van Mac OS draai je nu dan?

Bijdrager
    GoeieDag

Gooi betreffende OS combo-update er overheen. (En blijf weg van zaken waar je geen verstand van hebt.)

Bijdrager
    Johnyw

Ik draai nu sierra, en die combo updates, waar vind je die ?

Bijdrager
    Q-collective
    Johnyw op 30 september 2017

Ik draai nu sierra, en die combo updates, waar vind je die ?

Hier.

Sleutelbeheerder
    Night

pff, waarom lezen mensen niet eerst de ‘troubleshooting stappenlijst’? Stap 9, geloof ik?

Nu alleen nog weten of het gewerkt heeft, of dat het probleem zich nog steeds voordoet:-) Of dat misschien stap 2 nodig is.

Bijdrager
    Johnyw

Goeie middag,

Ik heb wel degelijk de lijst gelezen en daar alles geprobeerd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost !
    Ondertussen heb ik ook reeds Mac High Sierra minstens 3 keer opnieuw geinstaleerd maar niks schijnt te helpen ?

Het enige wat ik niet heb kunnen doen is de Pram resetten, dat kan gewoonweg niet met mijn K380 Logitech draadloos qwerty toetsenbord ( hoe dat komt is en blijft een mysterie )

Ik weet het niet meer en raak daar filink gefrustreerd door. Ik merk het zo als het weer gaat gebeuren. Als ik het aandurf om mijn Mac daadwerkelijk uit te zetten ( doe ik eens per week) en ik heb hem opnieuw opgestart, dan is het eerste wat opvalt dat mijn uitvoer volume erg stil is, ik moet de schuiver echt bijna helemaal open zetten om een beetje volume te hebben? Als ik dan, zoals deze morgn met Factime wil contact maken met iemand, dan hoor ik hen , maar mijn correspondent hoort mij niet, endat is evengoed zo met messenger of vergelijkbare…

Je zou voor minder….

Sleutelbeheerder
    Night

Voor minder ergernis zou ik een externe SSD kopen en daar een volledig kale test-installatie van MacOS opzetten. Daar kan je dan alles in testen zodat je weet of je probleem van hard- of softwarematige aard is. Voor mijn part zet je er twee partities op, zodat je naast je eigen Sierra ook kan kijken of High Sierra voor jou minder problemen oplevert én of je Wacom dan nog werkt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Johnyw op 30 september 2017

Geen dictation and speach hier ?

Vanaf Sierra vind je dat hier:
    Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Dicteren

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor jullie reactie mannen..

@Night
    : kan ik die externe SSD dan gewoon laten draaien met alleen mijn systeem erop? En dus mijn progamma’s op mijn interne HD ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.