11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ws77

geen iCloud op "oude" mac?

Ik heb net 10.7.2 geïnstalleerd op mijn 2.4GHz Core 2 Duo Macbook Pro (uit 2008), maar wanneer ik iCloud probeer te activeren krijg ik onderstaande melding te zien. Om Airdrop aan de praat te krijgen moest ik ook al een (kleine) hack uitvoeren. Heeft apple mij nu ook al uitgesloten van de iCloud service?

Bijdrager
    RJ

Op mijn iMac uit 2008 doet iCloud het wel gewoon. Er staat wel onderin het venster dat je Apple ID of het wachtwoord niet herkend is, weet je zeker dat je deze goed hebt ingevuld?

Bijdrager
    gipsman

Werken de @mac.com adressen nog
    in iCloud?

Bijdrager
    MacAanZee

Op mijn iMac (Intel 24″ uit 2006) doet alles het wel gewoon, voor zover ik het nu heb kunnen zien.

Bijdrager
    ws77

Oh, hij gaat nu zelfs nog een stapje verder (zie plaatje). Vreemd, want ik heb nog nooit een account aangemaakt met deze mac (ik zou niet weten hoe :smile:). Er zit wel een nieuw moederbord in, waardoor bijvoorbeeld coconut identitycard hem ook niet meer herkent en het serienummer ontbreekt. Zou dat het misschien kunnen zijn? Accountnaam en wachtwoord kloppen wel, en het is geen @mac.com adres.

Bijdrager
    ws77

oeps ik zie nu dat “accountlimiet bereikt” ook al in het eerste plaatje stond..

Bijdrager
    jorzor

Ik had precies hetzelfde en inmiddels opgelost na wat zoekwerk op internet.

Is je Mac toevallig eens voor reparatie weggebracht? Zeer waarschijnlijk hebben ze het juiste serialnummer niet in je logic board gepropt.

Als je naar Over Deze Mac gaat en dan 2 keer klikt op de plek waar je de Mac OS X versie ziet, dan hoor je je serial nummer te zien. Dit is waarschijnlijk niet het geval en daarom kan je iCloud niet gebruiken.

Oplossing:
    1. Zoek je serial nummer op, waarschijnlijk ergens op een factuur of iets dergelijks (ik vond de mijne terug op een AppleCare bewijsje). Mijn serialnummer begint met W88********
    2. Download op ThePirateBay.org een tool genaamd: Blank Board Serializer. Dit is Apple software maar eigenlijk alleen beschikbaar voor de mensen van Apple die je Mac repareren.. Met deze tool kan je zelf je serialnummer terug zetten
    3. Brand die DMG/Image op een CD
    4. Herstart je Mac en hou alt/option ingedrukt zodat je de keuze krijgt waarvan je wilt opstarten
    5. Stop de CD erin
    6. Selecteer de CD
    7. Volg de aanwijzingen op het scherm en vul je juiste serialnummer in. LET OP! Dit kan eenmalig, als je je serialnummer fout typt kan je dit programma niet meer gebruiken en kan je dus niet meer zelf je serial nummer wijzigen.

Of anders: ga terug naar de winkel waar je m hebt laten repareren daar doen ze volgens mij precies hetzelfde.

Succes, mij is het gelukt door het stappenplan hierboven.

Bijdrager
    wwgnr

Alles gedaan. Bij stap 6 gaat het mis. Als ik opstart met alt ingedrukt en de cd erin doe krijg ik 2 opties, macbook HD en recovery HD. De CD staat er niet bij.

Bijdrager
    jorzor

Ik heb de CD gefikt met Toast Titanium, weet niet of dat helpt of ermee te maken heeft. Image branden selecteren, .dmg selecteren, fikken maar!

Bijdrager
    wwgnr

Thx, had het in eerste instantie als gewoon bestand gebrand. De 2e keer als image file branden en het is gelukt. Bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoeveel Macs heb je thuis?
    Wellicht heb je er teveel gemachtigd met één bepaald account… Dat zou het een en ander kunnen verklaren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.