7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucien1966

Geen goede internet verbinding door gehele huis

Hebben jullie misschien een oplossing voor mij?

Ik heb de FRITZ!Box Fon WLAN 7340, een AirPort Extreme, Een AirPort Express en toch krijg ik het niet goed voor elkaar om een goede internetverbinding te krijgen door het gehele huis (2 verdiepingen)…

Ik heb nu de AExtreme via ethernet gekoppeld aan de FRITZ!Box (meterkast) en boven op zolder de AExpress die verbonden is met ethernetkabel aan de pc.

Beneden is internet redelijk goed, boven op zolder is het niet fijn:(

Verdere info:

Airport Extreme firmware versie: 7.5.2
    Airport Express firmware versie: 7.5.2
    Router: FRITZ!Box Fon WLAN 7340
    Netwerk 802.11n+g+b
    OS X: 10.6.7
    iTunes versie: 10.2.1

Bijdrager
    madcat

zelf heb ongeveer dezelfde setup, maar dan met een oudere versie van de fritzbox.

zelf heb ik slechte ervaring met de 7.5.2 firmware van de extreme, en gebruik nog steeds de 7.4.2 versie.
    verder is een extreme in de meterkast zetten geen goede zet, misschien is het handig om het netwerk uit de bereiden met de express (als je daar nog voldoende bereik hebt daar)

Bijdrager
    Kleintje

Zit al jaren met zelfde probleem. Misschien dit weekend maar eens extreem in het trap”gat” hangen….

Bijdrager
    Lucien1966

@madcat hoe bedoel je dat? Nog een AirPort Express erbij? Je zou toch denken dat het qua hardware genoeg zou moeten zijn om een goede internet verbinding te krijgen door het gehele huis?

Bijdrager
    Lucien1966

Zijn er mensen, die met ongeveer dezelfde hardware wel goede/snelle internet verbinding hebben?

Bijdrager
    madcat

@lucien, nee je kan je huidige Express je netwerk laten “extenden”.
    Echter werkt dit alleen als je op je 1e etage (waar de AE staat) nog wel dekking hebt, maar op zolder niet meer.
    Als je op de 1e etage ook al geen dekking hebt, dan zal je:
    – je Extreme op een andere plek moeten zetten
    – een kabeltje naar bovem moeten trekken
    – via het stop contact je netwerk uitbreiden

Zelf heb ik een Fritzbox en Airport Extreme in de huiskamer, de fritzbox heb ik door gelust naar de Extreme zodat hij al het werk op zich neemt. met als gevolg dat ik zowel mijn huis/zolder/tuin als dekking heb.
    In de keuken en badkamer heb ik een Expres hangen, maar deze is in client mode ingesteld en zal niet het netwerk uitbreiden. maar mocht ik op zolder slechte dekking hebben zal ik overwegen de AE in de badkamer (1e etage) het netwerk uit te laten breiden.

zie ook dit draadje trouwens, over de firmware 7.5.2

7.5.2 firmware voor airport extreme geen verbetering

Bijdrager
    Lucien1966

Ik ga kijken of het downgraden van de AirPort Extreme eventueel helpt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.