9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Flesh

[Opgelost] Geen geschikte resolutie externe monitor

Hi!

Ik heb gisteren de Philips 276E8VJSB (4K) aangeschaft voor thuis. Op kantoor gebruik ik al een LG 27UK650 naar volle tevredenheid. MacBook Pro 15″ 2018 aangesloten op de Philips, via HDMI, en ik krijg alleen een resolutie waarbij alles véél te klein is, of juist weer veel te groot.

Ik heb zowel SwitchResX als EasyRes gedownload, maar ook hier is geen instelling waarbij de resolutie / scaling even fijn is als op die LG. Waar ligt dit aan? Zou een displayport kabel hier verschil in kunnen brengen?

Op deze manier is deze monitor onbruikbaar voor mij. Is hier een oplossing voor? Zo niet, hoe weet ik of een andere monitor dit probleem niet heeft?

Thanks!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 dag, 2 uur geleden door  Night.

Moderator
    Night

Het kan inderdaad zijn dat je HDMI adapter geen real 4K ondersteund, waardoor je dit soort gekke verschijnselen kan krijgen (het hoeft dus niet bij elke monitor zo te zijn). Toch is een Display Port adapter te verkiezen boven HDMI vanwege de hogere ondersteunde resoluties en refresh rate (60Hz ipv 30Hz via HDMI). De Philips heeft een DisplayPort 1.2 ingang, dus daar zou ik gebruik van maken ook. Je hebt alleen een ander kabeltje nodig.

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad. Gebruik een USB-C naar DisplayPort kabel.

Monitor:

https://tweakers.net/pricewatch/1257425/philips-276e8vjsb-zwart/specificaties/

MBP 15” 2018:

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.2-15-mid-2018-true-tone-display-touch-bar-specs.html

Connectivity includes 802.11ac Wi-Fi, Bluetooth 5.0, four “Thunderbolt 3” ports (USB-C connector), and a 3.5 mm headphone jack.

Kabel:

https://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/11518/1657287/usb-c-naar-displayport-kabel.html

Bijdrager
    Max_G

Ik heb dezelfde monitor, icm een MBP 15″ 2015.
    .
    De res. 2560 x 1440 werkt het beste vind ik. Die stel je in door in je system prefs > displays > display met option/klik op de radio buttion ‘scaled’ te klikken. Je kunt ook even het gratis Display Menu daarvoor installeren.
    .
    De meegeleverde monitorkabel werkt wel, maar ik krijg een beter beeld met een displayport kabel die geschikt is voor 4k. Ik heb deze gekocht.
    Jij moet echter, zoals boven ook gezegd, een Thunderbolt3/USB-C hebben.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 3 uur geleden door  Max_G.

Bijdrager
    Flesh

Veel dank! Ik heb de USB C naar DisplayPort kabel besteld, die zal morgen binnen komen en dan laat ik weten of het inderdaad opgelost is.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

We zijn benieuwd!

Bijdrager
    Flesh

Enigszins sceptisch de kabel uit de verpakking gehaald, maar inderdaad; jullie hadden gelijk! Het werkt perfect nu, thanks!:)

Bijdrager
    TheBigZ

Bedankt voor het terugmelden!(y)

Moderator
    Night

Blij om te horen dat je ervaring nu stukken beter is 👍

Een beetje als de VISA reclame: Cable: 25,- Experience: priceless 🙂

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.