6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jgiessen

Geen geluid speakers Macbook

Hey allemaal,

Ik heb af en toe een raar geval met mijn macbook. Er komt geen geluid meer uit de speakers. Na een herstart van de macbook doen de speakers het weer als normaal.
    Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen nadat een bepaald programma crasht, alsof er een bepaalde geluids service stopt? Kan iemand mij uitleggen waaorm dit gebeurd en hoe ik mijn geluid weer werkend krijg zonder een herstart. In het systeemvoorkeuren paneel staan de instellingen juist voor zover ik zie.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Sentitel

Start Garageband eens op en sluit die dan weer af, die reset de instellingen van quicktime. Daardoor blijken een hoop geluidsproblemen te verhelpen.

Bijdrager
    t.leffers

“Mplayer OS X 2” onder andere verandert de instellingen van het audio-systeem.
    Deze kun je herstellen door het programma ”Audio/MIDI-configuratie” op te starten.
    Dit zijn de goede instellingen: (linkerveld)

Bijdrager
    jgiessen

Ik heb geprobeert om mijn macbook in sluimer te zetten om daardoor misschien het geluid terug te krijgen. Mijn macbook ging niet meer meer in slaap en het lampje rechts bleef branden. Toen ik hem weer open klapte liep hij compleet vast. Inmiddels na een herstart werkt alles weer.

@ Seninel: Hiervoor heb ik geen mogelijkheid meer gehad, maar ga ik in het vervolg uitproberen.

@ t.leffers: Mijn instellingen komen niet overeen met die van jou. De H balk is bij mij n.v.t.. De schuiven balk 1 en 2 staan iets over het midden heen met een waarde van 0,53 en db van 12.

Is dit goed of niet? Kun je mij uitleggen waarom wel of niet.

Bijdrager
    t.leffers

Even voor de duidelijkheid:
    Het belangrijkst is dat de Stuctuur op 44100,0Hz staat. Dan zou hij het weer moeten doen.
    succes

Bijdrager
    jgiessen

dat is het geval. Bedankt voor de hulp.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.