6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    miniwortel

Geen geluid na VisualHub

Hallo,

Ik heb de zoekfuncite gebruikt maar kon geen antwoord vinden op mijn probleem,
    als er al wel een topic over is, dan graag een linkje;)

Ik heb een .mov video bestand waar ik een dvd van wil maken, ik gebruik hiervoor
    visualhub. Dit gaat al een jaar perfect maar sinds vandaag niet meer. Nadat ik dit
    bestand heb geconverteerd is het geluid verdwenen… Ik heb ook al geprobeerd het
    naar .avi de converteren, maar ook dat zonder succes.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Mini Wortel

Moderator
    unSOUND

Heb je al geprobeerd om de film geforceerd te decoderen met QuickTime ?

( VisualHub heeft onder de motorkap 3 programma’s voor het rekenwerk. QuickTime, VLC en ffmpeg. Het kan zijn dat VisualHub nu de .mov laat decoderen door ffmpeg of VLC, maar dat die moeite hebben met de audio. Door de films geforceerd te openen met QuickTime kun je dat ontlopen. )

Bijdrager
    iphonio2

Anders even MPEG Streamclip downloaden. Ik had ook eens zo’n soort probleem met een bestand. VisualHub conversie gaf toen geen geluid, maar MPEG Streamclip deed het wel gewoon. Is ook gratis geloof ik.

Moderator
    unSOUND

In feite doe je dan hetzelfde. MPEGstreamclip gebruikt namelijk ook QuickTime voor het rekenwerk, net als je VisualHub dus kunt laten doen door de instelling die ik hierboven toon.

Bijdrager
    miniwortel

Helaas hadden beide manieren geen effect… Ik heb nu nog steeds geen geluid.

Zijn er nog andere methodes?

Moderator
    unSOUND

Voor we kunnen adviseren welke software en/of opties de beste zijn voor jou, moeten we eerst weten met wat voor bestand we te maken hebben… Welke audio- en videocodering zitten er bijvoorbeeld in het MOV bestand ? Speelt QuickTime zelf de film wel goed ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.