12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wwgnr

Geen geluid meer op externe luidsprekers

Beste Maccers,

Ik heb sinds ik m’n gitaar heb opgenomen tijdens het oefenen met m’n band iets gedaan met m’n geluidskaart. Zodra ik de gitaar inplugde stond het opnamesignaalmetertje contstant ver in het rood, terwijl dit eerder niet zo was en gewoon meebewoog met hoe hard of zacht ik speelde. Ik heb sindsdien geen geluid meer zodra ik mijn logitech speakers aansluit op de hoofdtelefoonaansluiting. Ik heb bij systeemvoorkeuren gekeken en daar kan ik ook die uitgang niet meer selecteren alleen de interne speakers zouden nog moeten werken maar deze werken ook niet. Iemand tips?

Bijdrager
    janhh

Brand er een rood lampje in je poort van je macbook?

Bijdrager
    wwgnr

nee het is niet het bekende rode lamp probleem

Bijdrager
    nookie

Garageband opnieuw opstarten en afsluiten wil misschien helpen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Midi-configuratie in de map Hulpprogramma’s?

Bijdrager
    wwgnr

nee is het allebei niet, ik heb het geprobeerd maar het wou niet lukken

Moderator
    unSOUND

Als je met de volume knoppen speelt, zie je dan op je scherm wel het volume omhoog en omlaag gaan ?

Heb je wel geluid op een ander account ?

Bijdrager
    wwgnr

ik kan wel het geluid aanpassen op m’n scherm, ander account heb ik nog niet geprobeerd, heb behalven m’n eigen account alleen gastaccount

Bijdrager
    janhh

Je kunt toch een hardware controle doen met de osx schijf? Misschien levert dat wat op?

Bijdrager
    wwgnr

al gedaan levert niks op

Bijdrager
    wwgnr

ik ga morgen denk ik maar ff naar terug naar APR

Bijdrager
    Deceipher

Best kans dat je geluidskaart gewoon kaduuk is dan.
    Plugde je je gitaar in de microfoon(!)ingang van je mac? Is daar eigenlijk ook niet voor gemaakt. Als je hem continu zoveel signaal biedt trekt je kaart het op een gegeven moment niet meer en is er best kans dat je hem bijv. opgeblazen hebt.
    Verklaart ook waarom hij je speakers niet meer ziet; als je geluidskaart niet meer werkt worden dingen die je extern aansluit ook niet meer herkend; interne speakers zijn altijd aangesloten en staan altijd in het lijstje (afaik).

Wel raar dat dat bij een hardwaretest niet wordt gezien, overigens.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.