6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Eimertsson

Geen geluid meer…

Ik had wel verwacht dat deze vraag al eens gesteld was, maar volgens mij niet… Dus: ik héb de zoekfunctie gebruikt! Komt ‘ie:

Ongeveer dagelijks stopt mijn OS X 10.4.7 met het weergeven van geluid, vanuit welke app. dan ook. Ik vond iets over het opstarten van GarageBand, maar mijn probleem lijkt anders; iTunes bijvoorbeeld, speelt gewoon niet meer. Als ik op ‘play’ druk, gaat het dingetje niet vooruit, maar blijft gewoon stug op 0:00 staan. Zelfde geldt voor andere apps (Reason, Live, etc.) Gek, niet?

Ik gebruik een Edirol UA-20 geluidskaart.

Bijdrager
    computer space

Staat die Edirol netjes ingesteld als uitvoerapparaat bij het controlepaneel Geluid?

Bijdrager
    Eimertsson

Jep. Heel netjes…

Bijdrager
    Peddro

GarageBand is een keer starten en weer afsluiten… schijnt ook wel is te helpen…:)

Bijdrager
    computer space
    ”Eimertsson”

Ik had wel verwacht dat deze vraag al eens gesteld was, maar volgens mij niet… Dus: ik héb de zoekfunctie gebruikt! Komt ‘ie:
    Ik vond iets over het opstarten van GarageBand, maar mijn probleem lijkt anders;

”Peddro”

GarageBand is een keer starten en weer afsluiten… schijnt ook wel is te helpen…:)

:? :sealed:

Bijdrager
    Gans

Kan het zijn dat de Edirol vast staat ingesteld op 48 kHz in plaats van dat hij luisterd naar het ingangssignaal voor zijn sync?
    Dan kunnen programma’s namelijk niet afspelen. De vaste samplingfrequentie van de meeste programma’s is 44.1 kHz. Het beste kun je de computer instellen als master wat betreft de frequentie.

Garageband kijkt zelf naar de ingestelde frequentie als je hem opstart. Zodra de samplingfrequentie veraderd door bijvoorbeeld een bestaand nummer dat is opgenomen op een andere frequentie te openen raakt hij zijn sync kwijt of geeft hij alles op de verkeerde snelheid/toonhoogte weer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.