6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JoriSsz

Geen geluid macbook pro-> tos link -> receiver

Beste medemaccers,

Al ruim een half jaar heb ik prima geluid van mijn Macbook pro naar mijn versterker (Onkyo TX-SR502E) gestuurd, zowel itunes muziek als dolby bij films. Echter onlangs bleef het akelig stil en ontvangt mijn versterker geen geluid meer en kijk in nu films met geluid via mijn interne mac speakers.

Wat ik gedaan heb:

– Kabel getest – prima
    – versterker getest met geluid vanaf mijn DVD speler – prima
    – geluidsuitgang op de mac getest met koptelefoon etc – prima
    – instellingen in systeemvoorkeuren – schakelt automatisch over naar digital out.. dus – prima
    – Midi settings, alle mogelijke manieren geprobeerd, geen resultaat

Op google vind ik erg veel mensen met hetzelfde probleem, ook bij andere receivers maar niemand heeft een oplossing. Ook is hetzelfde probleem op het mac forum aangekaart, maar niemand met een oplossing.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Erg vervelend dat dit plotseling niet meer werkt..

Alvast bedankt!

Bijdrager
    pepijn-paans

/uploads/community/07472ea2a03ef59d2c628710763c6d836215094b_0.png

klopt deze instelling bij je ?

Bijdrager
    JoriSsz

Hallo Pepijn,

Bedankt voor je reactie, ben momenteel al 3 uur aan het zoeken op google, maar nergens een oplossing.. Ik ben radeloos!

Nee bij mij staat hij zo, is dit fout denk je?

Bijdrager
    pepijn-paans

hmm vreemd, lijkt me niets mis aan! en kan ik dan aannemen dat u uw geluidsinstallatie aangesloten heeft of de hoofd telefoon poort van de macbook pro ?

Bijdrager
    JoriSsz

Ja dit is juist.

Macbook -> koptelefoon poort met toslink kabel -> optische ingang versterker

Het rare is, is dat het bijna een jaar prima heeft gewerkt. Zou het wellicht door een software update komen?

Bijdrager
    JoriSsz

Iemand nog suggesties? ben vandaag bij ifactors geweest en ook zij hadden geen oplossing…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.