12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sense

geen geluid capturen

hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig om beeld materiaal in te laden met de functie capture now maar tot mijn verbazing krijg ik alleen geluid uit de aangesloten camera. Dit kan anders zodat ik het ook gewoon over de speakers krijg…maarrrr hoe???

wie wie wie???

Bijdrager
    pascal75

kan misschien aan mij liggen, maar wat wil je nu capturen plaatjes of video ? want ik ken het programma capture now niet !
    En als ik op google naar Capture now zoek in combinatie met de MAC dan vind ik alleen wat software voor een Nikon fotocamera !

Bijdrager
    sense

haha, oke ik ben misschien wat te kort door de bocht geweest. heb het over fcp en dan dus capturen middels capture now.

Bijdrager
    pascal75

Heb je toevallig ook nog een isight camera of een ander firewire apparaat aangesloten op je mac ?

Ik heb dit namelijk ook, als ik wil capturen, ik krijg dan zwart beeld op mn scherm en wel audio…
    als ik m’n isight webcam er dan uit trek, werkt alles weer prima !
    ik heb een powermac G5 (dual 2.5)

Hopelijk kan je hier iets mee.

Bijdrager
    sense

ik heb een mini dv aangesloten om te capturen, that’s it. moet nu dus met mn oor tegen de speaker van de camera aan zitten. zodra het beeld ingeladen is en ik speel het af dan is er geen enkel probleem. puur het capturen zelf heb ik geen audio…

Bijdrager
    SeaTrue

ik denk da hier niets aan te doen is, misschien het volume van je camera hoger zetten ofzo. Of je boxen op je camera aansluiten

Bijdrager
    sense

dat lijkt me heel vreemd. verre van proffesioneel ook. Elk programma doet het goed en dan zal fcp dat niet doen?
    Iemand met ervaring??

Bijdrager
    kevkoptel

Ik geloof dat ik in de Training Series van Final Cut een opstelling heb gezien waarbij de monitors op de camera/interface worden aangesloten. Dit is in pro kringen vaak het geval. Hoe dit te omzeilen weet ik echter niet.:)

Bijdrager
    Jvvleeuw

welke fcp versie gebruik je?

Bijdrager
    Dick de Roos

Weet je zeker dat het FCP is en niet FCE?
    Met FCP is dat een kwestie van de juiste instellinngen, maar in FCE krijg je geen geluid bij het laden. Wel (gelukkig) als de beelden geladen zijn.
    Als het inderdaad FCP is, moet ik vanavond even kijken, want nu zit ik (Hoera!) achter een PC.
    Of misschien weet een andere lezer welke voorkeur-instelling het is.

Bijdrager
    Dick de Roos

Nou ja, ik dan maar.
    Het gaat over Final Cut Pro 4, maar volgens mij is het op alle FCP’s van toepassing:

Open Audio/Video Settings (te vinden onder Edit)
    Klik op de tap Capture Presets
    Als het goed is heb je hierin een setting aangegeven (waarschijnlijk DV PAL 48 KHz).
    Als je hierop dubbelklikt opent een nieuw venster: “Capture Preset Editor”.
    Onderaan zie je een deel “Quicktime Audio Settings”. Rechts daarva is een knop: “Advanced”
    Klik op die knop.
    Een venster “Sound” opent. Rechts is een mogelijkheid speaker On of OFF.
    Kies maar. :)

Bijdrager
    sense

thanx! ik ga het snel even proberen…!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.