12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Maks

Geen geluid bij video op iPod

Ok, heb sinds vandaag m’n iPod video:P

heb enkele video’tjes (mpg, .mov, …) in itunes geimporteerd, geconverteerd voor iPod en er vervolgens opgezet.
    Als ik ze nu afspeel op m’n iPod heb ik wel beeld, maar geen geluid.

Iemand die me kan helpen? (en ja, het geluid staat aan;) )

cheers!

Moderator
    unSOUND

Hier zijn al tal van topics over geweest, met de zoekfunctie zijn die zo gevonden. :wink:

Het komt er op neer dat sommige programma’s de audio niet converteren als deze in een muxed stream zitten… Zie ook:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=53428
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=59615
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=61927

Bijdrager
    Maks

nu, eentje van de 4 video’tjes heeft wel klank. deze MPEG-4 is wel geconverteerd van een .mov, de rest van een .mpg… daarmee waarschijnlijk?

Bijdrager
    n8n

speelt het geluid op je pc wel af dan
    dan zou het een codeerfout moeten zijn odat ankel de iPod het geluid niet leest, mischien dat het geluidsspoor bij video’s AAC gecodeerd moet zijn.

Bijdrager
    Maks
    ”i,N8N”

speelt het geluid op je pc wel af dan
    dan zou het een codeerfout moeten zijn odat ankel de iPod het geluid niet leest, mischien dat het geluidsspoor bij video’s AAC gecodeerd moet zijn.

nee, bij 1 filmpje wel. daar zie je ook audiogegevens bij info in itunes.
    waar de filmpjes na conversie ook in itunes geen klank hebben , hebben ze die op de ipod uiteraard ook niet.
    perfect normaal dus.

ben nu even die andere draadjes aan ’t overlopen maar wordt er niet snel wijs van. met andere conversieprogramma’s (zoals er legio links staan) is er dus geen ‘audio-probleem’ omzeilde/extra conversie) ?

Moderator
    unSOUND

iSquint heeft nog de beste kans van slagen als je de bestaande topics moet geloven. Met welke coderingen zijn de geluidssporen opgenomen in de films die moeilijk doen ?

Bijdrager
    Maks
    ”unSOUND”

iSquint heeft nog de beste kans van slagen als je de bestaande topics moet geloven. Met welke coderingen zijn de geluidssporen opgenomen in de films die moeilijk doen ?

MPEG1 Muxed – is ’t dat?

en die iSquint, coverteert die dan wel dit bestand met audio, wat itunes (bperking?) niet doet?

Moderator
    unSOUND
    ”Maks”

MPEG1 Muxed – is ’t dat?

Daar zit inderdaad het probleem ( zoals ik in mijn eerste post al zei )

Bijdrager
    Maks
    ”unSOUND”
    ”Maks”

MPEG1 Muxed – is ’t dat?

Daar zit inderdaad het probleem ( zoals ik in mijn eerste post al zei )

isquint converteert dat dus wel?

Moderator
    unSOUND

Google > iSquint website >

-DivX/XviD AVIs, all forms of MPEG video, and many other formats are supported.

:wink:

Bijdrager
    Maks

idd ja… was het al aan ’t donwloaden

merci!

Bijdrager
    PietjePuk

Deze kan (of kon) dicht. 8)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.