16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

geen geluid bij video chat (opgelost)

Goeie morgen, Ik wou daarnet een video chat doen met een klant, en die hoorde me niet ???
    Ik keek het na bij de voorkeuren en nu begrijp ik er niks meer van: die staat toch op line in ? Maar wanneer ik spreek zie ik aan het input volume dat er dus niks geregistreerd word ?
    Hoe kan ik dit oplossen aub ?

Johny

Bijdrager
    Appeltje

Zit er een externe microfoon in? Wat voor computer heb je?

Bijdrager
    bartvdv

Stond de microfoon wel aan ? In skype bv. moet je toch nog een keer op een icoon klikken in het venster ?

Bijdrager
    IGBA

Ik zou toch zeggen dat je als inputbron de externe microfoon moet gebruiken…

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor de snelle reacties .

Ik heb een Imac,
    En bezit geen externe microfoon .
    Trouwens, welke van de twee opties ik ook selecteer, men hoort me niet, ook niet met Facetime bv .

Bijdrager
    Appeltje

Heb je de computer al een keer opnieuw opgestart? Het lijkt dat ie de mic niet direct kan vinden.

Bijdrager
    McPim

Op een iMac hoort in het lijstje ‘Interne microfoon’, type ‘Ingebouwd’ te staan. Dus ik zou inderdaad (@Appeltje) eerst opnieuw opstarten, dan een PRAM reset en als hij er dan nog niet bij staat even een nieuw user-account aanmaken en kijken of daar de microfoon wel zichtbaar is.

Bijdrager
    koen

Stond het volume aan de andere kant wel aan?

Bijdrager
    Johnyw

@koen tuurlijk , maar ik zie dat ik op mijn imac geen geluid registreer
    die Pram reset probeer ik nu eens

Bijdrager
    Johnyw

Correctie: na de herstart blijkt de optie interne microfoon wel aanwezig, bedankt iedereen

Bijdrager
    Appeltje

Dat is vaak zo, probeer altijd even te herstarten en/of zoals McPim aangeeft, een PRAM reset.. Vaak los je hiermee al 9 vd 10 issues op.

Bijdrager
    koen

Waarom een pram reset?

Bijdrager
    McPim
    koen op 11 mei 2017

Waarom een pram reset?

Omdat dat soms de oplossing kan zijn. In dit geval was het dus niet nodig.

“..I have similar problems using Skype and my iMac. I called Apple support quite a while ago, and they recommended the PRAM reset/test. It worked successfully..” (citaat van Apple forum)

Bijdrager
    koen

In het pre-OSX tijdperk was je ‘pram zappen’ het standard antwoord van de kenners om je Mac soepel te laten draaien. Toen kwam OSX en was opeens ‘permissies herstellen’ het panacea. Sinds El Capitan is die optie verwijderd, dus is daar opeens de pramzapper weer terug.

Grappig.

Het zal best afentoe werken hoor.:)

Moderator
    Night

Vergeet de SMC reset niet;-)

Bijdrager
    McPim

Problemen oplossen is zaken uitsluiten. En als iets geen kwaad kan én soms helpt waarom zou je het dan niet proberen. Toch?! :wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.