30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Geen geluid bij films (opgelost)

Goeie avond,
    Vreemd probleem hier, dat zomaar opduikt.
    Wanneer wij een film willen afspelen via apple tv, een film die in de iTunes bibliotheek staat, hebben we wel beeld, maar geen geluid..( diezelfde film doet het wel perfect, beeld en geluid, op de iMac !
    Wanneer we muziek uit de library afspelen uit iTunes op de tv werkt dat wel.
    Ik heb een paar documentaires in de home video sectie van iTunes staan en wanneer we er zo eentje afspelen is er ook geluid !

Wat googelen en daar een paar tips gevolgd maar ook deze lossen het niet op.

Ik heb onlangs Toast geĆÆnstalleerd en sindsdien stond er ook een audio setting “Soundflower” , ik heb die verwijderd en herstart, alles zo als het hoort.

Maar we hebben nog steeds geen geluid bij film !
    Ben teneinde raad…

help

Bijdrager
    Beech

Hoe heb je je ATV aangesloten ?

Bijdrager
    Johnyw

Goeie morgen,
    Zoals ik reeds zei, ik ben er niet aan geweest…een week geleden of zo was alles nog ok, en dan gisteren ineens…weg geluid. Trouwens, ik neem aan, dat, als ie niet goed aangesloten is, er dan ook geen muziek zou te beluisteren zijn uit mijn iTunes bibliotheek op tv via applee TV

Bijdrager
    Dominicus

ATV al een keer ge-herstart?

Bijdrager
    Johnyw

gekeken als er ie up tp date was (ja dus) en herstart….

Bijdrager
    KarelWillem

…een film die in de iTunes bibliotheek staat…

Daarmee bedoel je een ‘eigen film’ die gewoon lokaal (dus op je harddisk zelf) op je Mac staat?

Verander die film dan voor de gein eens in ‘Thuisvideo’?

Bijdrager
    Johnyw

Inderdaad @KarelWillem en ik heb hem ( en ook een paar andere, om uit te sluiten dat die ene film zelf het probleem was) in de thuisvideo’s geplaatst, zonder resultaat , nog steeds geen geluid….

Bijdrager
    iMad

Andere hdmi aansluiting geprobeerd?

Bijdrager
    Beech

Apple TV al een keer gereset ? (Menu en Play tegelijk 6 sec indrukken).

Moderator
    Night

Als de ATV goed is, muziek wel wordt afgespeeld, de HDMI kabel in orde is en de locatie van de film niets uitmaakt, kan het probleem dus ook ergens anders liggen.

Wellicht dat de film toch niet 100% voldoet aan de eisen van de ATV. Je zou eens kunnen proberen om de betreffende film uit iTunes te naar de desktop te kopiƫren en dan te verwijderen, door Handbrake te halen en daar de juiste audio-codec of preset te selecteren en daarna weer opnieuw aan iTunes toevoegen.

Die instellingen kunnen iets verschillen per type ATV, dus kijk even goed welk type ATV je hebt.

Bijdrager
    Johnyw

Het is allemaal erg vreemd. Wat betreft de audio codec en zo, het probleem situeert zich niet naar Ć©Ć©n bepaalde film, maar naar allemaal, en let wel, die deden het allemaal prima tot een paar weken geleden. Ik kan u verzekeren dat er ondertussen niks veranderd is aan wat dan ook8 Het enige waar ik nu kan aan denken is dat ik voor de problemen begonnen toast titanium geĆÆnstalleerd heb, en dat er dan een extra audio setting te vinden was onder mijn Apple menu, iets van soundflower, maar dat heb ik ondertussen verwijderd, ook de bestanden daarvan in de library !

Bijdrager
    jv65

Al gekeken bij Hulpprogramma’s > Audio/MIDI-configuratie.app?

Bijdrager
    proton

Het kan zijn dat het audioformaat niet door de apple tv kan worden afgespeeld (gedecodeerd).
    Open het bestand op je mac met Media Info https://itunes.apple.com/us/app/mediainfo/id510620098?mt=12
    Kijk of dit overeenkomt met de specs van de apple tv.

Bijdrager
    Johnyw

@jv65 deze staat zo, maar verder zegt me dat niks..??

Bijdrager
    jv65

Ziet er goed uit. Geluid staat alleen een beetje zacht:wink:

Bijdrager
    Johnyw

Ik denk wel dat ik soundflower goed heb verwijderd, er is in ieder gev l nergens geen spoor meer van te bekennen…

Moderator
    Night

Misschien een beetje drastisch, maar heb je de laatste combo-updater nog eens geĆÆnstalleerd nadat je Toast hebt geĆÆnstalleerd en Soundflower weer hebt verwijderd? Of misschien nog beter: Vanuit Recovery Mode jouw versie van OSX / macOS compleet installeren over de oude versie heen. Zorg wel altijd voor een goede backup. Het enige wat ik me nu nog kan voorstellen is dat er (juist omdat het gewoon gewerkt heeft) ergens in het OS (en iTunes en de ATV aansturing als onderdeel daarvan) een bitje of voorkeurenbestand verkeerd zit.

Bijdrager
    jv65
    Johnyw op 27 mei 2017

Ik denk wel dat ik soundflower goed heb verwijderd, er is in ieder geval nergens geen spoor meer van te bekennen…

Heb je deze allemaal verwijderd?

/System/Library/Extensions/Soundflower.kext
    /Library/Extensions/Soundflower.kext
    /Library/Receipts/Soundflower
    /var/db/receipts/com.cycling74.soundflower.
    /Applications/Soundflower

Bijdrager
    Johnyw

hola:
    In mijn user/mijn naam/Library heb ik geen Extensions map ?
    Een var map kan ik ook nergens vinden

Alle andere files zijn wel verwijderd.
    @night – ik heb helemaal geen weet van een combo update ? Dit zijn de laatste die ik kan vinden

Bijdrager
    jv65

In mijn user/mijn naam/Library heb ik geen Extensions map ?

Wel in Macintosh HD/Library

Je kan ook Soundflower downloaden en het Uninstall script draaien.

https://github.com/mattingalls/Soundflower/releases/tag/2.0b2

Edit:
    Vergeet niet op Play te klikken, anders gebeurt er niks.

Moderator
    Night

Dat is de makkelijkste methode. Je kan ook āŒ˜G in de Finder ingeven en dan de padnamen invullen die jv65 gaf. Dus alles zonder de bestandsnaam…

Bijdrager
    Johnyw

Heb ik allemaal gedaan , niks lost het blijkbaar op…waarom kan ik muziek spelen via apple tv uit mijn Itunes lbrary, maar heb ik geen geluid bij filmen, die het tussen haakjes altijd gedaan hebben !!!

Moderator
    Night

En een her-installatie van de laatste combo update voor jouw OS heeft ook niet gebaat?

Bijdrager
    KarelWillem
    iMad op 23 mei 2017

Andere hdmi aansluiting geprobeerd?

Ik heb deze nog niet beantwoord gezien.
    Wellicht botweg een andere HDMI-kabel proberen (kost bij de Action toch bijna niets)?

En een andere mogelijkheid:
    Op de Apple TV kijken of in de settings Dolby Digital 5.1 surround op aan of uit staat (ik heb geen Apple TV, dus kan het niet exact vertellen…).

Bijdrager
    Johnyw

@Night – excuseer me, neen , nog geen herinstalatie van de laatste combo update gedaan, waar vind ik die ?
    @KarelWillem – Ik sluit er deze namiddag een nieuwe HDMI kabel aan, alhoewel, met alle respect, moest die niet meer goed zijn, zou ik dan muziek kunnen spelen ? Want nu kan dit

Correctie: Het is opgelost > ik heb bij de instellingen Dolby Digitaal uitgezet en nu werkt het weer ! Hoeraaaaa !!!!;)

Bijdrager
    Johnyw

@night toch is het misschien goed die laatste combo update eens opnieuw te doe, of te doen, kweet niet als dat automatisch zou gebeurt zijn ? Dus, waar vind ik die aub?

Johny

Bijdrager
    KarelWillem
    Johnyw op 29 mei 2017

…Correctie: Het is opgelost > ik heb bij de instellingen Dolby Digitaal uitgezet en nu werkt het weer ! Hoeraaaaa !!!!;)

Yep. Daar kwamen meer mensen achter, dat dit een probleem kon zijn.

Bijdrager
    m4v3r1ck
    Johnyw op 29 mei 2017

Correctie: Het is opgelost > ik heb bij de instellingen Dolby Digitaal uitgezet en nu werkt het weer ! Hoeraaaaa !!!!;)

Hallo @Johnyw,

Dit was bij mij ook het probleem! https://www.onemorething.nl/community/topic/airplay-ios-10-3-2-heeft-geen-geluid/#post-3072854

Bedankt voor het delen van jouw oplossing.

Cheers

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.